2e week - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Nienke - WaarBenJij.nu 2e week - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Nienke - WaarBenJij.nu

2e week

Door: helene Verkerk

Blijf op de hoogte en volg Nienke

27 Oktober 2010 | Zambia, Livingstone

Lieve mensen,

Bedankt voor de leuke reacties, wij hebben het inderdaad erg fijn.
Ik geiet met volle teugen en kom zeker terug naar het prachtige Africa.Na wat dagen aan het zwembad was ik er wel klaar voor om wat te gaan zien. Zo af en toe mag ik mee rijden met de bus om de vrijwilligers af te droppen om hun scholen. Zo zie ik wat van de omgeving.Livingstone is een leuke plaats met een aantal lekkere winkels, een terras waar ik koffie drink als ik mijn boodschappen ga doen.De mensen dar zwaaien al als ik langs loop. Met Wilma ben ik zaterdag gaan olifant rijden, erg leuk en erg hoog. De olifanten gingen dwars door het water en de kleintjes doken zelfs onder het water.Het was leuk om mee te maken. Ik zou naar de Falls gaan maar helaas was het erg bewolkt dus volgens Wilma zou het uitzicht niet optimaal zijn. Zaterdagavond uit geweest met de groep tieners.Een erge leuke ervaring. Na wat te hebben gedanst met een Zambiaan (nienke keek niet echt blij)vroeg de groep of ik op zambiaans dansen had gezeten. Hierna mocht ik blijven haha. Ze vonden het cool zo'n dansende mum. Zo word ik nu door de groep genoemd.. Mum.
Sidney is een Zambiaan die hier veel aan sportactiviteiten doet. Hij is zeer gedreven en wil de kinderen hier aan het voetballen, basketballen enz krijgen. Hij is zaterdag ook mee geweest en bewaakt de groep zeer goed. Het is een slimme vent en leuk om mee te praten.En verliefd op Wilma...genzeloos verliefd????
Maandag had de groep een BBQ boven de Zambezi River en ik mocht mee. Met z'n allen in een schommelende bus. Het uitzicht was prachtig, de zonsondergang nog mooier. Ik vond het alleen erg hoog en eng om naar beneden te kijken.Nienke zal vast een foto plaatsen.Gisteren was Nienke haar verjaardag. Ze hadden haar deur versierd en hebben voor haar gezongen. Dit maakte dat haar verjaardag toch bijzonder was. Natuurlijk ook dat we samen waren. 's avonds met de hele groep uit eten geweest. Het was gezellig maar het duurde erg lang voordat we allemaal ons eten kregen. De jongelui stierven van de honger.
Morgen hebben we een voetbal toernooi wat sydney organiseert samen met de vrijwilligers. Nienke en ik hebben een voetbal gedoneerd.Ik geloof dat ze die dan morgen moet aanbieden.Het weer begint wat te veranderen. Het blijft warm maar er staat wat meer wind en al 2 dagen hebben we regen en wat onweer gehad.De nachten zijn alleen bloedheet dus het slapen gaat niet al te best. Maar kom toch wel aan mijn uren want voor mijn doen lig ik met de kippen op stok. De electriciteit en het water vallen nog steeds regelmatig uit maar ik stoor me er niet aan en wacht geduldig af. Ik liep net langs de supermarkt waar nu de stroom is uitgevallen. winkel dicht en nu maar wachten. Zaterag vertrek ik voor 3 dagen naar Botswana met Wilma voor een Safari( we slapen in het park!!!!! Dinsdag 2 dagen kanoeen op de Zambezi River met een overnachting in een tent. Nienke gaat dan mee.Zaterdag niet want dan gaat zij met een aantal van haar groep naar een eiland zonder water en stroom(ze gruwelt nu al) maar het blijkt daar prachtig te zijn.als we woensdag weer allemaal terug zijn gaan de laatste dagen in. Nienke vertrekt donderdag avond voor haar trip naar Kenia en Tanzania.
En ik vertrek vrijdag weer naar huis. Ik heb wel een reismaatje Wilma dus dat is gezellig.Ik kom zeker terug naar het mooie Africa. Ga me de komende maanden is goed informeren naar de mogelijkheden om hier vrijwilligerswerk te gaan doen.
Ik geniet van de mensen en zie ook hoe blij ze zijn als je ze helpt.

Lieve mensen tot de volgende keer, misschien lukt het me om nog wat te laten horen na mijn trips. Groeten natuurlijk ook van Nienke(zij is nu weer aan het werk) ze ziet er goed uit en doet het fantastich! De kinderen zijn gek op haar. Het is zo leuk om haar bezig te zien.Ik ben zo trots op haar.

Voor iedereen die jarig is geweest en die ik niets heb laten horen heel veel liefs en felicitaties en volgend jaar beter.

Liefs en groeten vanuit Livingstone Zambia

Helene

  • 27 Oktober 2010 - 14:55

    Annemieke De Gier:

    Hallo Nienke en Hélène,
    allereerst nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag Nienke, leuk dat ze de de deur hadden versierd en gezongen, heeft je moeder nog een Zambiaanse dans gedaan, want als ik het zo lees kan ze dat wel hè!
    heb helaas verder nog niks gezien van je verslagen en je foto's het kwam er niet van. Maar ik zag je vader in de kantine v. Typhoon voor de organisatie van de Poort 6 loop, ik stond in de keuken en vroeg hoe het met jullie was.Toen zei hij kijk maar op de site en dat heb ik nu gedaan. Fijn datje moeder er nu even is, ook voor haar fijn even geen .... ik zal de naam niet noemen, haha, want wat ik nu weer heb gehoord?! dat wist ik nog niet. Goede keus Hélène! Hopelijk krijg je het daar beter naar je zin.Nog veel plezier met de safari, kan je w.s weer niet slapen vanwege alle geluiden die de nachtdieren maken, of hoor je die nu ook? En ga je daarna raften op de Zambezi rivier? Nou succes, hopelijk maak je ook veel mooie foto's ben benieuwd, hebben jullie ook luipaarden, neushoorns en zebra's gezien, of zitten die daar niet? en enge spinnen of slangen?
    Nou dag mum en Nienke, véél plezier nog met alles en geniet maar van de warmte, hier is het inmiddels veel kouder geworden, nat en guur en soms al nachtvorst, blééh.
    liefs en groeten van Annemieke

  • 27 Oktober 2010 - 17:25

    Judith:

    Lieve helene en nienke,

    Ik sluit me helemaal aan bij het verhaal van annemiek.
    Fantastisch jullie belevenissen.
    En toen wij, niek en ik, de foto´s zagen zeiden we al dat jullie er uitzien alsof je er al heel lang bent.
    Gelukkig hebben jullie nog bijna 10 dagen, dus geniet daarvan.
    Liefs, judith

  • 27 Oktober 2010 - 19:02

    Marieke Brakband:

    Haa Dames,

    Wat kunnen jullie toch lekker enthousiast schrijven, wordt bijna jaloers (lees; ik ben jaloers!!).
    Jullie zien er heel gelukkig uit op de foto's, hou dat vast!
    Geniet nog van de laatste weken, en ik hoop jullie snel weer te zien!!

    Liefs Marieke

  • 29 Oktober 2010 - 18:05

    Jan, Rob En Febe:

    Dag meiden hahaha!

    Ik (febe) zit weer lekker dicht tegen Rob aangeplakt zoals je wel weet he mam, net lekker gegeten van papa zijn overheerlijke rodekool met een BAL gehakt dat mis je zeker wel ;). Wat leuk om je verhaal zo te horen. Ik wil ook wel mee hoor naar Afrika als papa betaald (hij roept al hard nee dus we zien het wel haha). VAN ROB: ik zie dat jullie ontzettend genieten in Afrika nog even en geen klein negertje meenemen hoe leuk ze ook zijn. Tot snel met een wijntje erbij. VAN JAN: hij schrijft zo nog een stuke, dat beloofd wat: gr jan hahahah! Nou nog heeeel veel plezier. We missen je wel hoor (dat mogen we eingelijk niet zeggen) VAN FEBE: als je nog een lekkere half neger tegen komt mag die echt wel mee in de koffer maar niks tegen Rob zeggen want die zet hem zo weer op het vliegtuig naar huis haha. Tot snel!

    Dikke kusjes van ons.
    P.s We luisteren heerlijk naar Al Green.. jaloers??

  • 29 Oktober 2010 - 18:48

    Jan Verkerk:

    Dag Helene dit land is het helemaal voor jou niet in een Ford Ka maar op een olifant dat zag er goed uit.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt daar, maakt er nog een mooie week van want volgende week is je laatste week dus geniet nog van je tochten, en pas op de kano's kunnen kantelen.
    Groeten Jan

  • 02 November 2010 - 17:29

    Connie:

    Hai Mum,

    Ik heb net je verslagje gelezen en proef eruit dat je het reuze naar je zin hebt. Dit moet zeker een fantastische ervaring voor je zijn.
    Gelukkig ben je nog niet gesmolten, ja misschien voor die Zambiaan haha.Je realiseert je zeker nu wel hoe goed we het hier hebben.Je mag zeker trots zijn op je dochter over het werk dat ze daar verricht.Fijn dat je dat allemaal zo mee mag maken.Feliciteer Nienke ook nog met haar verjaardag en doe haar de groetjes. Voor jou nog een hele fijne tijd.Ik ben reuze benieuwd naar jouw fotoos en verhalen.Hier is het heel heel kil.Over het werk ga ik het niet hebben dat is voor jou nu een ver van mijn bedshow.Ik had nog geprobeerd je te smsen maar dat lukt natuurlijk niet.Yvonne heeft me op deze site gewezen.Liefs en hartelijke groetjes.Connie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Livingstone

Vrijwilligerswerk met Activity International

Recente Reisverslagen:

18 November 2010

Van Zambia naar Malawi en door naar Tanzania

17 November 2010

Overlandtrip

03 November 2010

kano trip

03 November 2010

3e week

31 Oktober 2010

Jungle Junction
Nienke

Actief sinds 27 Juli 2010
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 58272

Voorgaande reizen:

04 November 2012 - 05 Mei 2013

Trip around the world!

05 September 2010 - 28 November 2010

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: