kano trip - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Nienke - WaarBenJij.nu kano trip - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Nienke - WaarBenJij.nu

kano trip

Door: helene Verkerk

Blijf op de hoogte en volg Nienke

03 November 2010 | Zambia, Livingstone

hier ben ik weer. Nienke heeft het te druk met het checken van haar mail en het plaaten van de foto's dus ik zal het volgende verhaal nog even plaatsen.

Gisteren ochtend zijn we om ½ 9 vertrokken voor onze kano trip. Geen van ons 3e wisten eigenlijk goed wat deze trip in zou houden. Maar het kon ons niets schelen.Na een rit van een uur kwamen we op een plek waar we eruit moesten. Nienke vroeg Dominique(onze gids)hoe de dag eruit zou zien. Eerst wat uurtjes varen, dan een lunch ergens aan de waterkant
dan weer varen naar de plek waar we zouden overnachten.......Jungle Junction. Ik dacht dat Nienke er in bleef. WEER naar dat onbewoonde eiland zonder stroom!!! En dan nog Henri, een engelse jongen die een jaar rond fietst en daar al een week zit en hel veel bier drinkt(vlgs Nienke)Dominque begreep er niets van dat wij 3e slap van het lachen in die auto lagen. Toen Nienke het hem uitlegde dat ze daar net 2 dagen had vertoefd en er nooit meer naar toe wilde werd dat de grap van de dag. HEE Nienke we are going to your island to see your Henry.Het kanoen is nog niet zo makkelijk,wel voor mij want ik zat bij Dominique en hij was erg sterk dus ik peddelde maar wat. Maar Nienke en Wilma werkte zich in het zweet en konden zo af en toe de lol er niet van in zien. De Zambezi River is prachtig maar wel gevaarlijk met de nijlpaarden en krokodillen. We kregen dan ook instructies wat te doen als we zouden worden "aangevallen". Na 2 uur wilde de 2 uitgeputte dames aan de lunch. Ik zat als een prinses leunend tegen een koelbox dus vertoonde geen teken van vermoeidheid. De lunch was weer heerlijk(zeer uitgebreid)Ineens zagen we Nienke opspringen en vroegen wat er was...er kwam chocolade uit de koelbox???een reep chocola, nou ja, ze was helemaal blij.Weer het water op en ja hoor een krokodil.Dominique zag hem al aankomen en hij kwam op ons af. Hij liet ons naar de kant varen maar de krokodil draaide zich om en volgende ons. We hebben nog nooit zo hard gepeddeld.Tegen 5 uur bereikte we onze plek van bestemming. We kwaen op het eiland en het was er prachtig. Midden in het bos lag een van palen gemaakt gebouw met uitzicht op de Zambezi. Vriedelijke mensen die ons verwelkomde en natuurlijk Henry.We kregen 2 lodges.
Ik sliep alleen in een schattige lodge met een veranda waar ik op de zambezi uit keek.Nienke en ik zijn toen met een kleine houten kano naar de zonsondergang gaan kijken.Prachtig. onze kanovaarder ging even zwemmen, maar al gauw bleek dat het zijn dagelijkse wasbeurt was.
Het was er erg ongedwongen dus toen er een bel ging kon je eten pakken en zitten waar je wilde om te eten.
Inmiddels was het al helemaal donker, dus bij kaarslicht konden we eten.Het begon daarna te regenen en het bleek de eerste regen te zijn van het jaar.De druppels kwamen door het dak naar binnen dus we schoven langzaam naar de bar.Om 20.15 wilden de meiden dan toch wel gaan slapen dus 3 trutjes met 1 zaklamp door het bos naar de lodges en dat viel niet mee.Nienke voorop(zij wist de weg nog van de vorige keer)werd ik eerst afgezet. We hebben alle 3 heerlijk geslapen. Ik ben om 5.15 nog even opgestaan om de zonsopgang te zien.
Het was echt een plaatje. Na het ontbijt weer naar de overkant gezet
waar we nog even naar een school in aanbouw zijn gaan kijken die gebouwd kan worden door sponsors.tijdens de terugreis zagen we ineens een fietser en ja hoor HENRY op weg naar Zimbabwe.We hebben het toch wel erg leuk gehad op het eiland. Vanavond gaan we uiteten op een mooie plek aan het water. Ik ben benieuwd. Nienke heeft inmidels de fot's geplaats. Nogmaals lieve groeten van ons 2e

helene en Nienke

p.s Rianne en Suzanne zijn gisteren vertrokken en zullen nu wel thuis zijn, heeeel veel lieve groeten.

  • 03 November 2010 - 16:03

    Ed & El:

    Ook weer zo'n spannend verhaal! Gelukkig had je goed getraind voor het kanovaren destijds... Heb je je schoenen nog? Ook de foto's al gezien. Heeeel mooi!

  • 03 November 2010 - 18:17

    Judith:

    Lieve helene en nienke,

    wat een geweldige blevenissen.Wat zal het gek zijn om hier terug te zijn , dan is het haast onwerkelijk lijkt mij wat je allemaal mee hebt gemaakt.Die foto´s zijn ook echt heeeel erg mooi. Helene de namen van de vogels ken. je toch allemaal al!!!
    Ik hoop dat nienke nog een prachtige reis zal maken en helene dat je een goede thuisreis zult hebben.
    veel liefs judith

  • 03 November 2010 - 23:38

    Jan Verkerk:

    Dag Helene en Nienke wat een prachtige tocht hebben jullie weer gemaakt, mooi dat jullie er zo van kunnen genieten, Nienke nu nog een paar weken trekken door dit bijzondere land en Helene voor jou zit deze bijzondere reis er bijna op mocht ik je niet meer spreken en goede terugreis gewenst, groeten Jan.

  • 04 November 2010 - 20:15

    Rianne & Marvin:

    Hey Nienke & Helene,

    Whahaha, nog een keer Jungle Junction! GEWELDIG! En dan nog Henry tegenkomen ook, echt te grappig. Geniet van de laatste avond daar Helene en een goede terugreis!, en Nienk, superveeel plezier! (Hopen dat je niet weer op een soort Bovu-island terecht komt op je trip;). Ohja, Hartstikke bedankt voor je kaart, zag hem ineens in mn tas zitten, superleuk!! Groetjes daar..

    Doeeeii, xx Rianne

  • 05 November 2010 - 14:18

    Lieke Van Der Wiel:

    Wat een prachtige verhalen! En ik zie jullie op elke foto lachen!
    Helene zal ik binnenkort weer zien en Nienke nog een goede vakantie!
    Groetjes Lieke

  • 05 November 2010 - 17:34

    Sonja Verberk:

    Hoi Nienke, Helene,
    Ik zit weer te genieten van jullie fantastische avonturen, wat een geweldig land is het als ik al die foto's en verhalen zie super. Ik reageer wat erg laat Nienke, maar ben 6 weken geleden aan mijn knie geopereerd en had jouw site niet opgeschreven, die je naar het werk had gemaild, maar ben deze week weer begonnen en snel je site genoteerd.
    Nog een fijne tijd en Helene goede reis terug
    Liefs Sonja

  • 06 November 2010 - 21:20

    Frits En Dineke:

    Hoi Nienke,
    Heb genoten van je reisverhalen. Wat een belevenissen en avonturen.
    Ik heb respect voor je hoor zover weg en je zo goed redden. Groetjes vanuit Maarssen

  • 07 November 2010 - 12:57

    Tineke:

    Hallo lieverds,
    ben er nu even voor gaan zitten na alle drukte om alles te lezen en te genieten van jullie verslagen.
    Geweldig allemaal en wat een prachtige foto's en wat een geweldige indrukken in dit prachtige land.
    Helene een heel goeie terugreis, spreek je snel en Nienke geniet er nog van.
    dikke kus
    Tien xxxx

  • 11 November 2010 - 19:57

    Rianne & Marvin:

    heeey Nienk!
    Net zie ik je reactie bij Niels, maar zelf heb je nog geen nieuw verslag.. Je hebt het vast superdruk met alles. Of komtie nog? :P Ik ben benieuwd.. :D Ik houd je in de gaten!
    xx Rie

  • 15 November 2010 - 20:42

    Suzanne:

    Had me al een hele tijd voorgenomen om jullie kano-trip-verslag te lezen en heb het nu eindelijk gedaan! Wat een giller, jungle junction haha! Fijn dat het leuk is geweest op de regen na dan! Ik heb me trouwens veel te druk lopen maken om mijn nl-love-ontwikkelingen. We hebben officieel 3 dagen nu ;) haha

    Liefs Suus

    ps. Nienke hoe is je overlandtrip? Heel veel plzr en ik hoor wel hoe het geweest is als je in nl bent!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Livingstone

Vrijwilligerswerk met Activity International

Recente Reisverslagen:

18 November 2010

Van Zambia naar Malawi en door naar Tanzania

17 November 2010

Overlandtrip

03 November 2010

kano trip

03 November 2010

3e week

31 Oktober 2010

Jungle Junction
Nienke

Actief sinds 27 Juli 2010
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 58230

Voorgaande reizen:

04 November 2012 - 05 Mei 2013

Trip around the world!

05 September 2010 - 28 November 2010

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: