Jungle Junction - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Nienke - WaarBenJij.nu Jungle Junction - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Nienke - WaarBenJij.nu

Jungle Junction

Door: Nienke Verkerk

Blijf op de hoogte en volg Nienke

31 Oktober 2010 | Zambia, Livingstone

Hoi allemaal,

Nogmaals bedankt voor alle leuke berichtjes en de felicitaties die ik de afgelopen dagen heb gehad! :D

Vrijdag had ik mijn laatste ochtend op mijn school. Erg jammer...
We hadden die ochtend gym en Niels doet altijd de gymlessen bij mij op school. We hebben die ochtend oerhollandse spelletjes gedaan; zaklopen, mango lopen (ipv eieren), banaan happen ed. Het was erg leuk! Vooral banaan happen was een succes! Niels was zo aardig om aan de kinderen te vragen of ze het leuk vonden als ik dat ook zou doen.. :S. Dus ik moest eraan geloven en samen met Niels ben ik gaan banaan happen (iets andere variant ervan gemaakt). Met een beetje smokkelen is het mij gelukt ;) haha. Daarna zijn we naar de klas gegaan en hebben ze kinderen voor ons gezongen en gedanst als afscheid. Ook had ik voor ieder kind een cadeau. Ik had een foto voor hen waar we met zijn allen op staan en een lolly en een pen.

Dit weekend ben ik naar Jungle Junction geweest. Een eiland waar bijna niemand woont. Er is geen electriciteit en het is allemaal redelijk primitief. Aangezien mijn jungle avontuur in Ecuador niet geweldig was, zag ik er een beetje tegen op.

Vrijdag middag zijn we vertrokken. Na een rit (door de middle of nowhere) kwamen we aan bij een rivier. Daar moesten we met een kano naar de overkant, naar het eiland. We hadden met zijn allen gepakt alsof we een week weg zouden gaan, dus we werden een beetje raar aangekeken toen we aankwamen haha.

Daar aangekomen hebben we een tour over het eiland gekregen en werd ons de lodges aangewezen. Het was de bedoeling om het hele weekend te relaxen, maar zaterochtend brak toch even de paniek uit. Mama zou die ochtend naar Chobe gaan (safari trip wat ik ook heb gedaan inéén van mijn eerste weken). Alleen zat haar paspoort en geld in mijn kluisje. En die zat op slot.... *oeps*. Om 6 uur 's ochtends kwam ik daar achter en ben als een gek over het eiland gaat rennen om ergens bereik te vinden op de mobiel van suzanne en rianne. Bij de rivier had ik gelukkig bereik en kon ik bellen. Het bleek dat ze mijn kluisje (van hout) hadden opengebroken en alles was nu goed. Gelukkig!! :D

De rest van de dag hebben we gerelaxed, gelezen en beetje gezwommen bij een ander eilandje. Het avondeten moesten we eten in het donker onder het genot van kaarslichten.. Om naar onze lodge te komen moesten we door een soort 'bos' lopen. Niet echt prettig, 's avonds in het donker. Ook waren er ontzettend (!!) veel vliegen die continue om je heen vlogen, echt super irriant. Ik heb mij echt continue afgevraagd, hoe kan je hier in hemelsnaam wonen???

Zondag heeft het geregend en was het erg winderig. Het regenseizoen gaat nu echt beginnen. Ondanks alles was het een leuk en relax weekend maar ik was toch weer erg blij om vandaag weer terug te zijn in Livingstone, waar we electriciteit hebben, een telefoon bereikbaar als er nood is (;)), waar het minder koud is en weinig vliegen hahah.

Mam is dit weekend dus in Chobe. Morgen komt ze terug. En dan gaan we dinsdag tm woensdag een kano trip maken. Donderdagavond vertrek ik voor mijn reis en mama gaat vrijdag weer naar huis.

Liefs xxx

  • 01 November 2010 - 06:41

    Joy:

    Wat een geweldig relaxt tripje in de jungle. Back to basic. Veel plezier nog de laatste dagen samen met de moeder.

  • 01 November 2010 - 23:31

    Monique:

    Ha Nienk,

    Wat een ervaring he, zo'n weekendje gezellig bij kaarslicht! Dan is het wel weer hééééél erg lekker om in de "bewoonde wereld" te zijn :)
    Heeft je moesje ook een leuk weekend gehad?
    Gaan jullie samen een kanotocht maken . . . . Helene, denk aan die foto van mij (weet je nog, ik mocht nooooooit meer zo gek doen van jouw!!) Doe voorzichtig en als je omslaat altijd het lichtste plekkie opzoeken, beste overlevingskans :(
    Nou Nienk, als ik je niet meer "spreek": have a nice trip, geniet!!!!
    En Leentje: een hele goede terugreis, we bellen snel.
    Big hug voor jullie allebei, liefs, Mo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Livingstone

Vrijwilligerswerk met Activity International

Recente Reisverslagen:

18 November 2010

Van Zambia naar Malawi en door naar Tanzania

17 November 2010

Overlandtrip

03 November 2010

kano trip

03 November 2010

3e week

31 Oktober 2010

Jungle Junction
Nienke

Actief sinds 27 Juli 2010
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 58230

Voorgaande reizen:

04 November 2012 - 05 Mei 2013

Trip around the world!

05 September 2010 - 28 November 2010

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: