Aangekomen!! - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Nienke - WaarBenJij.nu Aangekomen!! - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Nienke - WaarBenJij.nu

Aangekomen!!

Door: nienkeverkerk

Blijf op de hoogte en volg Nienke

06 September 2010 | Zambia, Livingstone

Hoi allemaal,

Hier mijn eerste verslag uit Afrika.

Na een lange maar een goede reis, zijn Rianne en ik aangekomen in Zambia! De reis ging prima. We hebben erg gelachen om alles wat we hebben meegemaakt en gezien (lees: aparte mensen). Het is dat de internetverbinding niet erg snel is, anders kan ik het jullie graag willen toelichten;).

In Livingstone zijn we opgehaald door iemand van de organisatie. Er waren nog drie meiden die ook meegingen en bij ons bij het project zitten. Aangekomen bij het hostel hebben we een korte rondleiding gehad. Het hostel ziet er goed uit. Rianne en ik hebben voorlopig een eigen kamer, er is een zwembad(!!), grote tuin, een bar en een soort huiskamer met tv e.d. Er zitten nog 8 andere vrijwilligers in dit hostel, waarvan 2 nl' ers, een belg, 2 engelse, een duitse en nog 2 uit australie. Verder is er in dit hostel ook nog ruimte voor backpackers.

Na de rondleiding hebben we onze koffers uitgepakt en zijn we even naar het centrum gegaan met de drie andere (nieuwe) meiden. Het is echt zo'n andere wereld dat ik nu niet weet hoe ik het aan jullie moet omschrijven...
Verder zijn de mensen vriendelijk en het viel me op dat we niet continue werden aangekeken/bekeken.

Net hebben we even een korte meeting gehad waar we een kennismaking hebben gehad en er zijn wat nuttige dingen verteld. Daarna zijn we gaan eten en nu zitten we in een internetcafe. Het internet is niet erg snel dus het uploaden van foto's gaat helaas erg traag. Ik hoop dat ik dit zsm op mijn site kan zetten.

Dit was het weer even voor nu.
Morgenochtend hebben we eerst een introductie en morgenmiddag beginnen we met onze eerste communityproject.

Liefs Nienke


  • 06 September 2010 - 18:57

    Corrie:

    Ha die Nienke,

    Wat leuk om direct al over je eerste ervaringen te lezen! Gelukkig is er daar een zwembad, dus dat helpt om na het harde werken van 7.30 tot 17.00 uur ook nog wat te relaxen :)!

    Lieve groeten, ook van Anne,
    Corrie

  • 08 September 2010 - 08:39

    Steph:

    Blij dat je heel bent aangekomen!!!!

  • 08 September 2010 - 13:45

    Ed & El:

    Leuk te lezen dat alles goed is daar. En gelijk een boel collega's, dat zal wel gezellig worden aan het zwembad.. Zijn benieuwd naar de verhalen. Krijgen we nog een receptje met zebra-vlees??
    Veel plezier!

  • 09 September 2010 - 10:25

    Annemieke De Gier:

    Hoi Nienke,

    hoorde van je moeder dat het wel erg wennen is in Afrika, hopelijk bevalt het inmiddels beter. Zo kan je dus geen land of werelddeel met elkaar vergelijken zie je maar. Want Ecuador was weer heel anders. Ze hebben hier net een chocolade hazelnootbol op van bakker Bas, konden zich weer eens niet inhouden, haha.
    Die verleidingen zal je daar niet hebben denk ik zo.
    Is de natuur mooi? ben benieuwd,
    lieve groeten van Annemieke

  • 09 September 2010 - 15:23

    Lieke:

    Hey Nien!!

    Leuk, je eerste berichtje :D !
    Ik hoop dat je inmiddels een klein beetje gewend bent en dat het werk ok is :D !!

    Liefs!!
    PS: ik mail je ook nog even ;) !

  • 09 September 2010 - 20:38

    Patries:

    Hey Nienk, was al aan het wachten op een bericht! Ben blij dat je heel bent aangekomen! Heel veel plezier en ik zie de rest van de verhalen wel via de site of mail!

    Liefs

  • 10 September 2010 - 08:29

    Mama:

    hoi schat,

    Gisteren Rianne haar verslag gelezen en zij klinkt erg enthousiast.
    Ik hoop dat je deze 1e week goed bent doorgekomen. Het blijkt echt een cultuur shock te zijn maar ik weet zeker dat het je gaat lukken. Even wennen.
    Dikke kus mam

    Waar blijft je volgende verslag

  • 13 September 2010 - 17:46

    Anne-berthe:

    He nienke,

    Raar hoor, ben jij gewoon op reis zonder mij. wel gaaf, ik ben heel benieuwd hoe je het daar hebt en of het een aanrader is.
    Veel succes, een zwembad in de tuin klinkt wel beter dan ons huis in Ecuador.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Livingstone

Vrijwilligerswerk met Activity International

Recente Reisverslagen:

18 November 2010

Van Zambia naar Malawi en door naar Tanzania

17 November 2010

Overlandtrip

03 November 2010

kano trip

03 November 2010

3e week

31 Oktober 2010

Jungle Junction
Nienke

Actief sinds 27 Juli 2010
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 58283

Voorgaande reizen:

04 November 2012 - 05 Mei 2013

Trip around the world!

05 September 2010 - 28 November 2010

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: