Angels Pool en Elephant Safari - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Nienke - WaarBenJij.nu Angels Pool en Elephant Safari - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Nienke - WaarBenJij.nu

Angels Pool en Elephant Safari

Door: nienkeverkerk

Blijf op de hoogte en volg Nienke

04 Oktober 2010 | Zambia, Livingstone

Hallo!

Ik begreep dat sommige mensen zijn afgehaakt, omdat mijn verhalen te lang zijn ;). Dus ik zal het proberen kort en bondig te houden haha.

Zaterdag zijn we weer met zijn allen naar de Victoria Falls gegaan. Daar zijn we naar de ‘Angels Pool’ gegaan. Je loopt dan (boven) aan de rand van de watervallen. Josephine was er drie weken geleden geweest en toen bleek er nog veel meer water te zijn. Nu wordt het steeds minder (door de droogte en warmte). We moesten eerst een stuk door het water lopen. Soms was het erg glad dus moesten we hand in hand lopen om ervoor te zorgen dat we niet zouden vallen. De Angels Pool en de weg er naartoe is erg mooi! We hebben daar erg mooie foto’s kunnen maken. Ook hebben we in de verte olifanten gezien en we hebben nog gezwommen. Omdat we zo dicht bij de rand zaten was het soms best eng, maar wel echt onwijs gaaf!!
Die middag zouden we gaan kijken naar Nikki, Clare en Niels die zouden gaan bundyjumpen (mij proberen ze nog steeds over te halen..). Maar ‘t duurde allemaal erg lang dus zijn we naar huis gegaan en hebben we gerelaxed. Het wordt echt steeds warmer en warmer!! Eigenlijk bijna niet uit te houden. En dan te bedenken dat dit pas het begin is en dat het nog veel warmer wordt.

Zondag hadden Niels, Rianne, Beth, Clare en ik een ‘olifant safari’. Dit was echt zo onwijs gaaf! Er waren zes olifanten en drie baby olifanten. We waren met een grote groep dus Rianne en ik zijn samen op een olifant gegaan. De tocht duurde een uur. Ik had verwacht dat we veel (andere) dieren zouden zien, maar dat viel helaas een beetje tegen.. Maar de tocht was erg leuk en de natuur was mooi! We gingen ook nog een stukje door het water! Daarna mochten we de olifanten eten geven. Erg gaaf (en ook een beetje eng).
Daarna kregen we een uitgebreide lunch en gingen we een film kijken die ze hadden gemaakt van onze tocht. Rianne en ik hebben deze film ook!

Tania (ons kamergenoot) vertrekt maandag naar huis. Zondagavond was haar laatste avond en dit hebben we gevierd met wijn en taart :). Zaterdagochtend was de amerikaanse groep (die een overland trip deden) ook vertrokken. Vandaag (maandag) zijn er weer twee nieuwe mensen bijgekomen. Ansley uit Amerika en Mike uit Nieuw-Zeeland. Morgen komt er nog een nieuwe en er zullen er deze week vier vertrekken, dus de groep wordt al wat kleiner.

Vandaag ben ik in de middag naar de ‘Old people’s home’ geweest. Was weer leuk! Lekker bingo en memory met ze gespeeld :). Morgen is het ‘Internationale teaching day’ dus er is geen school. Ik ga dan een ochtent mee met het medical project. Hier ben ik echt heel erg blij mee, want dit lijkt mij zo leuk! Dan ga je de dorpen in en bezoek je mensen thuis. Ik had al gevraagd of ik een week met Suzanne mocht ruilen. Zij zit bij het medical project en zij wilde graag een weekje teaching project doen. Helaas mocht dit niet, maar mag ik wel in mijn laatste week een ochtend meelopen. Maar nu kan het morgen al, dus dat is erg leuk!
Die middag heb ik helaas ‘studygroup’. I was not amused toen ik dat op het bord zag staan. Helaas zit er niets anders op dan het nog een keer te doen. Ik heb weer aangegeven dat ik het echt niet meer wil doen. Helaas zijn er meer mensen die ‘s middags geen les willen geven…. Mary Reid (de project manager) gaat mij morgen helpen met het voorbereiden en hopelijk hoef ik het daarna nooit meer te doen! Haha…

Dit was het weer even voor nu. Ik heb nog aantal foto's geupload en een filmpje van de olifant safari.

Liefs Nienke




  • 04 Oktober 2010 - 21:31

    Judith:

    Hoi Nienke,

    Zoals je weet ben ik net terug uit Rome en lees nu pas al je verhalen.Ik vind ze niet te lang en erg leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt.Het lijkt me ook gezellig dat je moeder je binnenkort komt bezoeken.
    Blijf ons op de hoogte houden!

    groetjes

  • 04 Oktober 2010 - 22:30

    Saar:

    Hi Nien! Wat leuk dat je op een olifant hebt gereden! :D lijkt me echt gaaf..vind het gek want ik las dat je ook af en toe gewoon olifanten in het wild daar tegenkomt, maar die beesten zijn toch heel agressief? In Zuid-Afrika in ieder geval wel, daar moesten we echt oppassen voor die dieren..kijk weer uit naar je volgende verhaaltje ;) enjoy! liefs! x

  • 06 Oktober 2010 - 09:57

    Lieke Van Der Wiel:

    Hoi Nienke! Wat ben je toch een bofkont zeg! Je maakt wel super gave dingen mee, op een olifant rijden, en dan die watervallen! PFF je moeder is trots hoor!
    Groetjes

  • 08 Oktober 2010 - 13:49

    Kevin Van Gaveren:

    Hoi Nienke.

    Ik hou af en toe je weblog bij. Ik was zelf voor de 2e keer in zambia geweest. Ik was daar de hele maand augustus. Maar nu zag ik op 1 van jou foto's dat er een grijze african impact t-shirt hangt deze is denk ik van mij omdat ik hem was vergeten mee terug te nemen naar Nederland. Het was mijn vraag dus als jij hem mee terug zal willen nemen naar nederland? En dan terug sturen naar mij toe.

    Verder leuke verhalen om te lezen. Zambia is echt een gaaf land!

    Groeten Kevin

  • 10 Oktober 2010 - 14:19

    Marjolein:

    Hoi nienk, alles goed met je? Heb je een leuk weekend gehad? Tijd gaat snel he! Hier alles goed! Erg druk met voorbereidingen van huwelijk bernadette, maar wel leuk! Ga zo je filmpje van olifant bekijken, lukt nu niet op BB. Have fun! X mar

  • 13 Oktober 2010 - 09:23

    Steef:

    Thnx voor je kaartje! =) wanneer komt je moeder?

    liefs, XXX

  • 13 Oktober 2010 - 18:50

    Corrie:

    Lieve Nienke,

    I.v.m. mijn weekje Griekenland en de gebroken enkel van oma veel te weinig tijd gehad voor jouw verhalen. Ik ben nu alweer bijna bij gelezen, maar ga ook nog alle foto's en filmpjes bekijken. Wat doe je leuke dingen en wat maak je veel mee!

    Lieve groeten, Anne en Corrie

  • 15 Oktober 2010 - 12:53

    Joy:

    Hoi Nienke,
    Op een of andere manier lukte het me niet om je Afrikaanse belevenissen te lezen. Ik kwam steeds uit bij je verhalen uit Ecuador... Ben soms alles behalve handig met internet.. Goed, ik heb nu alle verhalen achter elkaar gelezen. Erg leuk! En ook de foto's en filmpjes bekeken. Zo grappig! Geniet er van zo lang je er nog bent. En veel plezier als je moeder er straks ook is.

    Groetjes,
    Joy

    ps ik kijk uit naar nieuwe verhalen, maakt niet uit hoelang ze zijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Livingstone

Vrijwilligerswerk met Activity International

Recente Reisverslagen:

18 November 2010

Van Zambia naar Malawi en door naar Tanzania

17 November 2010

Overlandtrip

03 November 2010

kano trip

03 November 2010

3e week

31 Oktober 2010

Jungle Junction
Nienke

Actief sinds 27 Juli 2010
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 58165

Voorgaande reizen:

04 November 2012 - 05 Mei 2013

Trip around the world!

05 September 2010 - 28 November 2010

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: