Laatste dag in Nieuw-Zeeland! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Nienke - WaarBenJij.nu Laatste dag in Nieuw-Zeeland! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Nienke - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Nieuw-Zeeland!

27 December 2012 | Nieuw Zeeland, Christchurch

8 weken, 2 landen, 8 vluchten, 22 hostels, 4 verschillende Stray bussen, niet meer op 1 hand te tellen hoe vaak ik bijna ben aangereden omdat ik de verkeerde kant op keek bij het oversteken (in Nieuw-Zeeland rijden ze links), vele ontmoetingen met mensen van over de hele wereld, 1 reisdagboek al vol geschreven, +/- 3000 gemaakte foto's, vele leuke en soms ook erg spannende activiteiten, veel zonnige maar helaas ook paar regenachtige dagen, backpack al ongeveer 50 keer opnieuw ingepakt......
mijn laatste dag in Nieuw-Zeeland is aangebroken.

Afgelopen maandag zijn we van Kaikoura naar Christchurch te gaan om kerst met een groep Nederlands die we tijdens onze reis hebben ontmoet, te vieren. 's Avonds (kerstavond) hebben we een heerlijke zelfgemaakte quiche van Karin gegeten. Jeroen had voor het toetje gezorgd; een heerlijke chocolade muffin! Erg gezellig avond met zijn allen en toch wel een beetje een kerstgevoel.

Op 1e kerstdag hadden we een heerlijk kerstontbijt (Karin en Nadja hadden ontzettend goed inkopen gedaan!). Daarna kwam Kerstin (Duitse) langs om afscheid te nemen. We zijn nog naar de 'Red Zone' gegaan. Twee jaar geleden is Christchurch getroffen door 2 aardbevingen. De Red Zone is een getroffen gebied dat nog niet opgebouwd etc is. Er staan hekken omheen en het lijkt net alsof het pas gister is gebeurd. Alsof mensen er letterlijk zijn weggerend en nooit meer terug zijn gegaan. Erg treurig om te zien. Vooral omdat er na 2 jaar nog geen verandering te zien is. Het staat er echt nog zoals het was op het moment dat de aardbeving was geweest. Ze hebben nu een (tijdelijk) winkelcentrum opgebouwd van scheepscontainers.

's Middags was het heerlijke weer en hebben we in de tuin en de hottube gezeten en genoten van de zon! 's Avonds hadden we weer een lekkere kerstmaaltijd. Als toetje had Charlotte weer een Hollandse kruidkoek gemaakt.

Twee kerstdag hadden we weer een kerstontbijt. Daarna hebben we afscheid genomen van Iris, zij gaat nu voor een aantal maanden naar Australie. 's Middags zijn we nog naar een museum gegaan, maar helaas was het slecht weer (we kwamen als verzopen katjes aan bij het hostel. Het is een grote stad dus de loopafstanden zijn groot) en hebben we niet zo heel veel gedaan. 's Avonds weer lekker gekeken (we hadden ontzettend veel en lekker eten over van kerst). Tevens afscheid genomen van Anne, zij vertrekt ook naar Australie.

De volgende dag van Karin afscheid genomen. 's Middags ben ik met Nadja naar een 'Mall' gegaan. Ik had een aantal dingen nodig dus we hebben lekker geshopt. Alles was afgeprijst omdat het kerst is geweest, dus voor een backpacker zoals ik was dat erg prettig ;) haha.

Vandaag is onze laatste dag in Nieuw-Zeeland. Vanochtend ook afscheid genomen van Nadja, zij gaat nog 2 weken verder reizen in NZ. Charlotte en ik zijn alleen nog over. Wel raar om iedereen te zien vertrekken en het voelt echt alsof we aan iets nieuws gaan beginnen. Voor een groot deel is dat ook zo, omdat Charlotte en ik in Australie alleen verder gaan reizen. Ik ga eerst nog wel een weekje met Charlotte naar Tasmanie, daar heeft zij familie wonen. Daarna gaan we ieder onze eigen weg.

Ik hoop dat iedereen een leuke en gezellig kerst heeft gehad. Alvast een fijne jaarwisseling en hopelijk wordt 2013 voor iedereen een super jaar!!

• 27 December 2012 - 23:51

Renée:

Hee Nienke!
    Iedere keer weer leuk om je reisverhalen te lezen, wat heb je al veel meegemaakt en gezien en wat heb je nog veel in het vooruitzicht. Zelf hoop ik ook nog zo'n mooie reis te kunnen gaan maken, dus ik begin door jouw verhalen al heerlijk te fantaseren haha. Ik las dat Robin en jij misschien een keer gaan meeten, wat een grappig idee om aan de andere kant van de wereld toch nog familie tegen te komen.
    Heel veel plezier nog en ook alvast een fijne jaarwisseling! x Renée

• 28 December 2012 - 03:19

Marjolein:

Leuk verslag Nienk! Tja die tas inpakken; heb nog aan je gedacht... Wat een werk iedere keer hè! Spannend hoor Australië! Ben benieuwd naar je belevenissen daar. Erg dapper dat je alleen verder gaat. Gaat vast goedkomen! Ik kom veel mensen hier alleen tegen en die zeggen geen dag alleen te zijn geweest. X

• 28 December 2012 - 09:49

Tineke:

Wens jou ook een super 2013 toe!
    Wij zitten tussen de oliebollen en appelbeignets, nog even een paar dagen hectische drukte en dan weer een heel nieuwjaar voor de boeg.
    Veel plezier Nienke en we nemen een borrel op je!
    Dikke kussssss

• 29 December 2012 - 12:07

Dag lieve scaht wat een leuke kerst heb je meegemaakt papa heeft je wel gemist en moest veel aan je denken maar we hebben het hier ook leuk gehad.
    Nu nog wat drukke dagen bij Zeelandia en dan gaan we het jaar afsluiten.
    Nienke een hele fijne jaarwisseling en op naar Australie.
    Kusjes papa

• 04 Januari 2013 - 15:50

Corrie:

Dag lieve Nienke,

Natuurlijk de beste wensen voor 2013, maar dat zal wel lukken ruimte met nog een paar maanden reizen voor de boeg! Wat heb je al veel gezien en gedaan. Ik ben erg benieuwd wat je van Australië vindt en waar je voorkeur naar uit gaat Nieuw-Zeeland of Australië?

Heel veel plezier weer en lieve groeten, Anne en Corrie