Trip to Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nienke - WaarBenJij.nu Trip to Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nienke - WaarBenJij.nu

Trip to Sydney

Door: Nienke Verkerk

Blijf op de hoogte en volg Nienke

12 Februari 2013 | Australië, Sydney

Vorige week dinsdag stond er een 3-daagse trip naar Sydney gepland. We hadden dit keer een aardig grote groep. Veel engelsen (Engeland, Schotland, Ierland en Canada). Tim, jongen die in de groep zat van Adelaide naar Melbourne, bleek ook met deze trip mee te gaan. Altijd fijn om weer een bekend gezicht te zien ;). Elke dag reden we ongeveer 500 km. De eerste dag hebben we een mooie hike langs het strand gedaan met ook nog twee uitkijkpunten over het strand. Het was heerlijk weer en het strand was echt ontzettend mooi!! Het water had een mooie blauwe kleur, echt prachtig. 's Avonds sliepen we weer in een motel (luxe!) en kregen we een lekkere maaltijd en zelfs een toetje (apple crumble met ijs). Heerlijk, wat een verwennerij haha.

De volgende dag stond er weer een hike op het programma. We gingen naar de top van Mount Kosciuszko (Snowy Mountains). Deze berg is 2228 meter hoog en daarmee het hoogste punt in Australie. Eerst gingen we met een stoeltjeslift omhoog. In de winter is dit een ski gebied (wat kreeg ik zin om weer te gaan skieen, maar helaas.. dit keer een jaartje overslaan). Daarna moesten we nog 6,5 km lopen naar de top. Na 2,5 km hadden we een lookout punt. Deze 2,5 km was best zwaar. Het stuk was erg steil dus ik had 2,5 km lang brandende kuiten ;). Grotendeels van de groep ging weer terug. Ik ben met 6 anderen doorgelopen naar de top. De overige 4 km was wat beter te doen, niet zo steil als het begin. Soms zaten er wat vlakke stukken bij. Na 1,5 u had ik eindelijk de top bereikt. Yes! Ik stond nu op het hoogste punt van Australie!! Op wat wind na was de temperatuur prima. Onze gids vertelde dat het -2 kon zijn, maar gelukkig viel het reuze mee haha. Daarna zijn we 6,5 km terug naar beneden gelopen. De stoeltjeslift zou al dicht zijn tegen de tijd dat we daar zouden aankomen dus moesten we nog 5 km extra naar beneden lopen. We dachten dat dit wel het makkelijkste stuk zou zijn... niet dus! Ondertussen liepen we in 3 groepen; Tim vond blijkbaar dat wij te langzaam liepen en liep meters voor ons haha. Ik liep samen met Nicole en de overige 4 van de groep liepen weer een stuk achter ons. Toen we bij de stoeltjeslift aankwamen hadden we eigenlijk wel verwacht dat Tim op ons zou wachten zodat we met zijn allen naar beneden konden gaan. Maar helaas... geen Tim te bekennen. De laatste 5 km begon met een steile grindweg naar beneden, waarbij je op een gegeven moment vanaf rende om te zorgen dat je niet uitgleed. Daarna moesten we een stuk door het bos lopen. We raakten ook paar keer bijna verdwaald en zijn allebei nog een keer uitgegleden :S. Het bos deed me denken aan de film 'Wolf Creek' (horrorfilm over het vermoorden van backpackers) en ik vertelde Nicole hierover. Nog geen 2 minuten later zien we langs ons looppad in het bos een hamer en andere rare attributen liggen...Echt super eng. Toen hebben we het op het rennen gezet totdat we uit het bos waren haha. Na 2,5u, zwetend en 3 blaren later, kwamen we eindelijk aan het ons hostel/motel. Tim stond vrolijk ons op te wachten bij de bar, maar niet voor lang.... We hebben hem natuurlijk wel even duidelijk gemaakt dat we niet blij waren dat hij zomaar is weggegaan, niet eens heeft gewacht en ons dus alleen heeft achtergelaten in dat enge bos haha. 's Avonds hebben we weer lekker gegeten. Tim heeft ons ook nog getrakteerd op een drankje (wat had hij een spijt!) haha.

De volgende dag zijn we naar Canberra gegaan. We hadden ook weer heerlijk weer. Hier hebben we het parlementshuis bezocht. Er was een debat bezig, daar hebben we ook nog even naar gekeken. Daarna zijn we nog naar een 'Muntfabriek' gegaan. Hier konden we zien hoe munten gemaakt werken en de geschiedenis van de munten. Begin van de avond kwamen we aan in Sydney.

Vrijdag heb ik een dagje gerelaxed. Ik heb wat rondgelopen door de stad, lekker in het zonnetje gezeten, boek gelezen en genoten van de straatmuzikanten (heb je heel veel in grote steden in Australie). 's Avonds zou ik misschien wat gaan drinken met een kamergenoot. Hij moest die ochtend uitchecken, maar hij wilde wat langer blijven. Als hij nog in het hostel kon blijven dan zou hij 's avonds langskomen op mijn kamer en dan zouden we even een drankje doen in de bar naast ons hostel. Maar als hij naar een ander hostel moest dan zou het hem misschien niet lukken. Helaas is hij niet meer gekomen (zo gaan de 'afspraken' soms hier haha), wel jammer.

Zaterdag ben ik naar het Aquarium geweest. Erg groot en mooi. Veel mooier dan het Aquarium in San Francisco. 's Avonds was er bij de haven, vlak achter mijn hostel, vuurwerk. Daar ben ik naar gaan kijken. Ik begreep dat dit elke zaterdagavond is. Het was weer erg mooi! Ze hebben hier altijd wel een reden voor een feestje en/of vuurwerk haha.

Zondag had ik met Clare afgesproken. Ik heb haar ook ontmoet ik Afrika tijdens het vrijwilligerswerk. We zijn met de ferry naar Watsons Bay gegaan. We hadden goed uitzicht over de Habour Bridge en het Opera House. Op Watsons Bay hebben we rondgelopen met mooi uitzicht over de zee en we hebben nog even een drankje gedaan. Daarna zijn we weer terug gegaan met de ferry naar het centrum. Ondertussen was het een stuk kouder, waaide hard en begon het zelfs te regenen. 's Avonds zijn nog uiteten geweest. Erg leuk om haar weer te zien na zo'n lange tijd.

Maandagochtend ben ik weer een city tour gaan doen. Zoals ik volgens mij al eerder heb geschreven, een absolute aanrader in Australie!! Met Lisa, een Nederlander die ik had ontmoet tijdens de city tour, zijn we met de ferry naar Darling Harbour gegaan. Nu gingen we de andere kant op en gingen we onder de Harbour Bridge door. Eind van de middag hebben we nog wat rondgelopen door Chinatown en hebben we ergens wat gegeten. Daarna hebben we over de Harbour Bridge gelopen. Ondertussen was het al donker en hadden we prachtig uitzicht over de stad en het Opera House. Daarna hebben we nog een drankje gedaan in een cafe. Er was weer een popquiz bezig, maar we waren te laat dus we konden niet meer mee doen. Misschien maar goed ook ;)

Binnenkort ben ik weer paar dagen in Sydney. Het is opzich wel een leuke stad (niet zo leuk als ik had verwacht), maar Melbourne blijft mijn favoriete stad :).

Liefs Nienke

  • 12 Februari 2013 - 19:51

    Jan Verkerk:

    Dag schat wat maak je toch mooie dingen mee en je schrijft er zo leuk over fijne dagen verder mee je toer liefs papa

  • 12 Februari 2013 - 20:40

    Marjolein:

    Respect! Gewoon doorgelopen naar de top, goed bezig. En ach ja, die NL mannen... ook ik heb in Vietnam gemerkt: ook op reis zijn ze niet altijd galant ;)
    Fijne dagen en succes! X

  • 13 Februari 2013 - 17:39

    Nette:

    Nienke, weer mooie dingen gezien en leuke dingen gedaan. Petje af dat je bent doorgelopen naar de top! Wens je nog meer fijne dagen toe. X

  • 14 Februari 2013 - 15:33

    Judith:

    hoi nienke,

    Leuk alweer zo snel een verhaal, we zijn steeds weer heel benieuwd wat je weer beleefd hebt. Grappig dat je toch steeds dezelfde mensen weer tegenkomt.
    Het is nu donderdagmiddag en het sneeuwt en ijzelt voor de zoveelste keer. We krijgen nu toch wel erg zin in het voorjaar. Zoveel sneeuw al gezien.
    Wij gaan nog een paar daagjes naar putten lekker wandelen in het bos als het tenminste droog is maar eerst morgen weer oppassen. ook leuk.
    Trouwens je hebt ook prachtige foto.s gemaakt. Dat worden straks wel een paar albums denk ik!! haha

    Maar weer veel reisplezier.
    Liefs Judith, en de groeten van Niek

  • 17 Februari 2013 - 12:17

    Maarten:

    Nienke,

    Je bent heel enthousiast, je blijft er nu zeker ook wonen. Je maakt onze interesse voor Australië helemaal wakker.

    Goede reis verder en blijf er van genieten. Je bent zo 70.

    Hartelijke groet Maarten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Actief sinds 27 Juli 2010
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 58166

Voorgaande reizen:

04 November 2012 - 05 Mei 2013

Trip around the world!

05 September 2010 - 28 November 2010

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: