Mount Cook, Rangitata en Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Nienke - WaarBenJij.nu Mount Cook, Rangitata en Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Nienke - WaarBenJij.nu

Mount Cook, Rangitata en Kaikoura

23 December 2012 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Kia Ora (hallo in NZ),

Woensdagochtend zijn we met een nieuwe bus vertrokken. Ontzettend veel Nederlanders dit keer, ook wel leuk :). We zijn naar Mount Cook gegaan. Hier heb je veel bergen en gletsjers. Hier konden we een boottocht maken, maar helaas ging dit niet door. Ik ben die middag met Sjoukje (NL van onze bus) en Jessica (NL van een andere bus) een hike gaan doen. Erg mooie omgeving en wandeling. Het was heerlijk weer! 's Avonds was er een popquiz. Dit doen ze heel veel in Nieuw-Zeeland. Maar vaak zijn het veel Nieuw-Zeelandse vragen of van vroeger dus helaas wisten we bijna geen 1 vraag.

De volgende dag zijn we naar Rangitata gegaan. Hier ben ik met een aantal gaan paardrijden. Dit was erg leuk. We liepen door bossen en water en op het einde gingen we een klein stukje galoperen.
In elke hostel is het elke keer weer afwachten hoe de kamer, douches en wc's etc zullen zijn. Dit keer hadden we een triple bed (3 bedden boven elkaar!! Zie foto's). Omdat wij eerst gingen paardrijden kwamen wij later aan. Hierdoor bleven natuurlijk de bovenste bedden over. Dat was nog een heel gedoe om naar boven en naar beneden te komen zeg ;) haha. Maar gelukkig was dit maar voor 1 nacht. Die avond weer een hollands maaltijd op (bloemkool).

De volgende dag zijn we naar Kaikoura vertrokken. Hier zullen we 3 dagen verblijven. Die middag zijn we met een boot walvissen gaan spotten. Het is altijd maar afwachten of je ze tegenkomt. Er werd ons verteld dat je gemiddeld 1 of 2 walvissen zal zien. Wij hebben ontzettend geluk gehad, we hebben er 3 gezien!! Super gaaf. Je ziet helaas maar een klein stukje van de walvis, want ze komen maar een klein stukje boven het water. Maar ze zijn echt ontzettend groot. Ze wegen 40 tot 60 ton (!!) en ze kunnen wel 28 meter zijn. We hebben ook nog dolfijnen en een zeehond gezien. Die avond hebben zijn we met een aantal uiteten geweest, heerlijk gegeten.

De volgende dag ging de wekker erg vroeg (04.15u), want Sjoukje, Charlotte en ik gingen met wilde dolfijnen zwemmen in de zee. Ik dacht dat het net zoals in Curacao zou zijn en dat we ze mochten aanraken etc, maar omdat ze wild zijn mag dat niet. We kregen snorkels en flippers en wij moesten de dolfijnen opzoeken. We zijn 3x in het water gegaan. De eerste keer waren er ontzettend veel dolfijnen! Zo ontzettend gaaf. Ook wel eng in het begin want ze komen opeens onder je door of langs je. Je raakt ze soms bijna wel aan omdat ze zo dicht bij komen. De 2e kwam er een hele groep dolfijnen onder mij door. Het is ook zo mooi om te zien, ook hoe snel ze bewegen etc. Daarna ben ik helaas geen dolfijn meer tegengekomen. De 3e keer ook niet, want ze waren net te ver. Daarna op de boot hebben we nog foto's kunnen maken, wat erg lastig want ze zijn zo snel. Maar het vroege opstaan was het waard, want het was echt geweldig!! Die avond hebben we lekker Nederlands pannenkoeken op. De mix hadden we gekocht in het Nederlandse winkeltje toen we bij Mike waren.

Vandaag weer een beetje relaxen en morgenmiddag gaan we naar Christchurch. Hier zullen we met een aantal (NL'ers) kerst gaan vieren.
Twee jaar geleden is Christchurch getroffen door 2 aardbevingen. De stad is nog steeds niet helemaal opgebouwd dus ik ben benieuwd hoe het daar zal zijn.

Ik wens iedereen een hele fijne kerst!! Geniet ervan!
Ik zal (hopelijk) in de zon aan jullie denken.

ps. Ik heb ongeveer 35 foto's geupload en niet alle foto's zie ik direct onder mijn reisverslag staan. Dus het is handiger om deze foto's ook te bekijken via 'foto's' in het menu links boven mijn profielfoto.

• 23 December 2012 - 07:44

Tineke:

Lieve Nienke,
    Wat een prachtige foto's heb er weer van genoten.
    Wens jou hele fijne Kerstdagen "in de zon". Wij doen het wel met regen.
    Haha!!
    Dikke kus Kees en Tien

• 23 December 2012 - 11:26

Lia Van Rijn:

Lieve Nienke, wat onderneem jij veel leuke, bijzondere dingen! Ik geniet van je verhalen en foto's! Groetjes Lia

• 23 December 2012 - 13:15

Dineke Mantel:

Hoi Nienke, wat leuk om je te volgen op deze prachtige reis, (wat een eng bed trouwens) .
    Wij wensen je gezellige kerstdagen toe en voor 2013 nog veel mooie ervaringen en avonturen, groeten uit Maarssen.

• 23 December 2012 - 14:01

Mary:

Hey Nienke, wat een leuke reis en mooie foto's, vooral die van de gletsjer zijn bijzonder.
    Fijne kerstdagen en geniet nog lekker van je trip.
    Groetjes Mary

• 23 December 2012 - 21:34

Corrie:

Lieve Nienke,
    Wat een ervaring weer, zwemmen met dolfijnen! De foto's zijn ook weer prachtig hoor.
    Alvast hele leuke en gezellige kerstdagen gewenst en lieve groeten, Anne en Corrie

• 23 December 2012 - 23:47

Hoi nienke leuk om weer een beetje je reis mee te maken .hier regent het de hele dag het is niet koud vandaag zelfs 13gr. Esther was jarig en morgen komt pjotr alvast.ze blijven de kerst logeren. Ga je nog oliebollen bakken, of lukt dat niet.in ieder geval gezellige dagen en een goed 2013.liefs Niek en Judith

• 23 December 2012 - 23:47

• 27 December 2012 - 17:18

Cees:

Prachtig al die foto's en leuke verslagen. Krijg er zin in, veel zin. Nog 3 weken.....
    Veel plezier nog en alvast een goede en leuke jaarwisseling.

• 27 December 2012 - 20:56

Dag Nienke prachtige foto s leuk om dit allemaal mee te maken een goede reis naar Australie en een fijne jaarwisseling liefs papa