San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Nienke - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Nienke - WaarBenJij.nu

San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Nienke

07 November 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Allereerst bedankt voor al jullie berichtjes!! Ook voor de tips ;).
Marieke, ik had idd al gekeken of we niet een vergoeding konden krijgen haha. Ik moest gelijk aan UIT en TLD denken haha.
Joy en Lieke: helaas helpen de oordopjes niet tegen de overlast, kamergenoten die de hele nacht duizend keer in en uit lopen (??) en een snurkende hippie. Volgens mij was ik vergeten te vertellen dat hij rond de 60 jaar is haha.
Frank: heeft je nieuwe collega uit San Francisco nog leuke tips voor ons?
Annemarie en Eva: bedankt voor de tips. Gaan we zeker doen :)

Nu over de eerste hostel shock heen te zijn ben ik al redelijk gewend haha. Ondertussen zijn al onze kamergenoten vertrokken (op John na, die hier woont). Gisteravond vroeg gaan slapen, ik heb denk ik toch wel last van een jetlag. Om ongeveer 3 uur 's nachts dacht ik dat het al ochtend was maar ik mocht nog een aantal uur slapen. Helaas heeft de snurkende hippie en John (die 100 keer in en uit de kamer ging??) het mij erg moeilijk gemaakt om goed door te slapen haha.

Vanochtend weer lekker buiten de deur ontbeten. Het kan ook wel bij ons hostel, maar daar is het ook niet zo heel schoon en ze hebben ook alleen maar bacon and eggs. Dus voor nu gaan we nog even lekker luxe in het centrum ontbijten, lekker amerikaans ;).

Vanochtend zijn we naar Alcatraz gegaan. Dit is een gevangenis waar Al Caponne in heeft gezeten. Het is nu al jaren dicht. Alcatraz is op een eiland, je kan daar alleen komen met een boot. Er zijn ooit 3 gevangenen ontsnapt, maar nooit terug gevonden. Het is de vraag of ze nog leven of dat ze verdronken zijn. We hebben een audio tour door de gevangenis gedaan, met een koptelefoon op en het werd in het Nederlands verteld. Erg leuk en interessant!!

Daarna we hebben gelunched en (lang) gewacht op onze bus. We hebben zo'n 'hop on hop off' bustrip, maar de bus komt maar 1 keer in de +/- 20 min. Dus soms zitten we erg lang te wachten. Maar met dit heerlijke weer is dat niet altijd erg. Daarna zijn we weer naar het centrum gegaan en hebben we ticket gekocht voor de musical The Lion King voor morgenavond!!! Ben erg benieuwd hoe de Amerikaanse versie zal zijn.

Charlotte, mijn reisgenoot, heeft ook een website: charlottevantiggelen.waarbenjij.nu
Daar kunnen jullie evt kijken voor haar verhalen en binnenkort ook de foto's.

Liefs Nienke

  • 07 November 2012 - 15:46

    Corrie:

    Lieve Nienke,

    Wat leuk weer om je de komende maanden te volgen! Fijn dat je nu al gewend bent aan de matige luxe van de hostels :). Heb je nog iets gemerkt van de overwinning van Obama?

    Heel veel plezier en tot de volgende keer, liefs Anne en Corrie

  • 07 November 2012 - 18:39

    Marjolein:

    Ha Nienk,

    Leuk om al wat van je te horen! Klinkt allemaal erg goed, op dat hostel na dan ;) Was ons hotel in NY niet eens zo slecht he!

    Foto's zien er ook leuk uit. Fijn dat lekkere weer! Veel plezier nog en groetjes aan Charlotte.

    X

  • 08 November 2012 - 08:56

    Helene:

    Lieve Nienke,
    Je zit weer helemaal op je plaats als ik deze korte verhaaltjes al lees. Fijn schat!!
    Morgen alweer naar Hawaii. Wat een leuke stad is San Francisco hé. Ben je al met de cablecar geweest??
    Laat even weten hoe je de verkiezingen hebt beleefd. Liefs en dikke xx mam

  • 08 November 2012 - 22:18

    Sylvia:

    Nienke! Wat leuk!! En gefeliciteerd met Obama trouwens! Ik heb helemaal weer zin om Full House te gaan kijken! Ben je al op die rode tram geweest dat is toch ook zo'n eyecather in SF? En dat hostel tjaa troost je ik heb ergere gezien in Istanbul met plakkende lakens enzo... dus wees gerust het kan altijd erger ;)
    Ga lekker genieten en dan check ik gewoon regelmatig je site :)
    Liefs!

  • 08 November 2012 - 22:19

    Joanne:

    Hoi nienke,
    Ik heb je gevonden hoor! Wat ontzettend leuk om je verhalen te lezen! Geniet van alle ervaringen en alle mooie dingen! Ik kijk uit naar je volgende verhalen en foto's!
    Groetjes joanne (van de pos)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Actief sinds 27 Juli 2010
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 58177

Voorgaande reizen:

04 November 2012 - 05 Mei 2013

Trip around the world!

05 September 2010 - 28 November 2010

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: