Elections, the Golden Gate Bridge and more... - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Nienke - WaarBenJij.nu Elections, the Golden Gate Bridge and more... - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Nienke - WaarBenJij.nu

Elections, the Golden Gate Bridge and more...

Door: Nienke Verkerk

Blijf op de hoogte en volg Nienke

09 November 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

In een hostel is het komen en gaan van mensen. Net als je denkt dat je een 'prive kamer' hebt (ipv delen met 8 anderen), want iedereen is vertrokken komen er weer nieuwe mensen bij. Onze hippie was nog niet weg of er kwamen nieuwe kamergenoten: Joe, 25 jr uit Engeland, Steve (heet hij volgens mij?), 30 jr uit Amerika, nog een oudere man uit Amerika en 1 jongen uit Duitsland.

Dinsdag was de verkiezing. Helaas merkte we hier niets van... Op tv hebben we het een en ander wel kunnen volgen en 's avonds hoorde we van John dat Obama heeft gewonnen!!!! Om dit te 'vieren' zijn we met Joe wat wezen eten in een echte ouderwetse 'diner' en daarna hebben we nog een drankje gedaan. John had het nog over een discotheek, waar veel backpackers komen dus daar zijn we ook nog heen gegaan. Hier zijn we niet lang gebleven aangezien het echt een 'hippe club' was, waar geen backpackers te vinden waren, mensen in nette kleding en wij daar liepen met onze birkenstocks, backpackers kleding en tas haha.
Helaas was het woensdag een stuk kouder dan de vorige twee dagen. Na het ontbijt zijn we met de bus naar Fisherman's Wharf gegaan en daar hebben we fietsen gehuurd om naar The Golden Gate Bridge te gaan. Na ongeveer 1 u/1,5 u waren we aangekomen bij de brug (wat nog erg pittig was --> up hill fietsen). Het was prima weer om in te fietsen, maar helaas voor de foto's wat minder, het was namelijk erg mistig... Halverwege zijn we ook nog naar een museum of science, art and human. Was wel leuk!
Daarna zijn we doorgefietst naar het dorpje Sausalino en daar de ferry teruggenomen naar San Francisco. Teruggekomen bij het hostel hebben we onze nette jurkjes aangedaan, want we gingen naar de musical The Lion King. Daarvoor zijn we ergens een hapje gaan eten alleen kwamen we perongeluk bij een luxere eettent uit dan we dachten (dit past overigens wel bij onze outfit ;) ). We kwamen terecht in een sjieke tent met live jazz muziek. Ach maken we dit ook weer eens mee als backpackers haha. Alleen vond ik natuurlijk het eten wat op de kaart stond niet lekker dus ik heb uiteindelijk een bord met sla op. Pap en mam, zijn jullie niet ontzettend trots op mij? ;). Daarna zijn we naar het theater gegaan. De musical was echt super!!! Zo veel mooier dan in NL!!

Donderdag hebben we lekker uitgeslapen en zijn we met de cablecar geweest. Helaas was het echt Holland weer met een behoorlijke regenbui. Daarna zijn we met de bus terug naar het centrum gegaan. Dit hebben we met de bus gedaan, waarmee we een 3-daagse tour hadden geboekt. Officieel was dat t/m woensdag, maar aangezien er geen datum op ons kaartje stond, zijn we gewoon ingestapt. Scheelt ons weer geld voor een buskaartje ;). Daarna hebben we gelunched bij The Cheesecake Factory met een heerlijke chocoladetaart!! 's Avonds hebben we nog een 'night tour' door San Francisco gedaan, officeel mochten we niet mee, maar dit keer mochten we ook gewoon weer instappen.

Morgen gaan we naar onze volgende bestemming: Hawai!! Na 2 dagen koud weer verlang ik ontzettend naar de zon haha. Enigszins ook blij om uit dit hostel te gaan. Kleding ruiken muf doordat alles hier muf ruikt. Ik sprak net een man, hij had uitslag op zijn armen. Dit kwam door vlooien van de bank die in de woonkamer staat....iehll!! Deze bank hebben ze gelukkig weggedaan, maar ik krijg toch spontaan jeuk overal....
Toch ook veel aparte/rare mensen in dit hostel... Een van onze kamergenoten (oudere man uit Amerika) beweert aliens gezien te hebben?? En van de week kwamen twee mensen bij ons aan de deur om te vragen of wij drugs voor ze hadden (en ons niet geloven als wij zeggen dat wij dat echt niet hebben). Als ze horen dat je uit NL komt, dan beginnen hun ogen te twinkelen en beginnen ze over 'kom we gaan lekker heineken drinken' of vragen of wij werkelijk klompen dragen.... haha. Mensen slapen hier ook de hele dag door.. Elke keer als ik in onze kamer kom, slaapt er wel iemand. Ik probeer dan wel zachtjes te doen, maar ach zij storen ons ook 's nachts als wij slapen en zij continue in en uit lopen. But i guess that's part of a backpacker world.. ;)

Liefs Nienke

Foto's volgen nog, maar de computer is nu al 6x zomaar uitgevallen dus ik probeer het van de week als ik op een andere computer zit

• 09 November 2012 - 06:59

Joy Djoister:

Hahaha! Grappig om je eerste indruk backpack-ervaringen te lezen . Slapen tussen overjarige hippies en vieze beestjes .... hopelijk op Hawaii een minder shabby hostel (gebruiken jullie ook tripadvisor ?). Gave a safe trip! XX

• 10 November 2012 - 11:18

Corrie:

Dag Nienke,

Wat heb je al veel mee gemaakt en gezien in één week! Gefeliciteerd met je vaders verjaardag en tot het volgende verslag.

Lieve greten,
    Corrie

• 10 November 2012 - 23:32

Karin:

Hé Nienke,

Ja, je maakt het mee daar. Leuk hoor!!
    Ik ben in ieder geval wel trots op je.
    Meid ga het allemaal beleven en leuk om te horen wat je zoal mee maakt (en gaat maken).
    Have fun en tot horens weer.

Groetjes Karin
    xx