Aangekomen!! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Nienke - WaarBenJij.nu Aangekomen!! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Nienke - WaarBenJij.nu

Aangekomen!!

06 November 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Even een kort berichtje!

Zondagochtend door mijn ouders, zussen en Lieke uitgezwaaid op schiphol. Na een lange vlucht (helaas met een aantal uur vertraging in Londen) zijn we goed aangekomen in San Francisco. We hebben de tram naar het centrum gepakt. En daar kwam de eerste beproeving, lopend met mijn backpack en kleine rugzak (+/- totaal 18 kg) naar ons hostel... Pff dat was best pittig haha. San Francisco ziet er 's avonds gezellig uit, wel ontzettend veel zwervers.

Na ongeveer 10 min hebben we ons hostel gevonden, ergens aan het einde van een steegje. Tja... what can i say..... Het liefst wilde ik naar een (luxe) hotel rennen hahaha, maar ik ga een half jaar backpacken dus dit hoort erbij. Het is niet echt heel schoon, maar daar heb ik mij maar overheen gezet. We slapen op een gedeelde slaapkamer dus dat betekend jong en oud... Eerst slaapt een amerikaanse hippie bij ons op de kamer die toerist in eigen land (lees: even genieten van zijn uitkering haha), een man uit Engeland (+/- 35 jr). nog een Amerikaan (+/- 30 jr) en John, hij werkt hier in het hostel. Niet echt wat ik had verwacht, maar gelukkig hoeven we er alleen maar te slapen. Het is ook nog een beetje wennen, ook met waar hebben ik alles in mijn tas gestopt etc. Eerste nacht niet zo goed geslapen. Een man stond 's nachts te schreeuwen voor ons hostel en om 3u 's nachts werd het vuil opgehaald???
De volgende dag hebben we eerst met de hippie ontbeten en daarna hebben we een bustrip geboekt (hop on-hop off bus voor 3 dagen). We hebben een gedeelte van de toer gedaan en zijn naar 'Aquarium geweest'. Daarna lekker gelunched en nog een gedeelte van de toer gedaan. Morgen gaan we naar Alcatraz, dit is een bekende gevangenis.
San Francisco doet mij veel denken aan New York. Hier heb je ook China Town en Financial District etc.

Dit was het even voor nu.

• 06 November 2012 - 07:06

Joy :

Leuk om al kort je eerste indruk te lezen. Heb je wel oordopjes ingepakt? Anders vandaag maar langs de drugsstore! Have fun !

• 06 November 2012 - 07:13

Eva :

Vergeet niet per fiets San Fransisco te ontdekken. Je krijgt korting met je buskaartje en het is meer dan de moeite waard. Het was een van onze hoogte punten. Veel plezier! X

• 06 November 2012 - 08:09

Tineke Verkerk:

de eerste backpackstap is gezet!
    Have fun!!!

• 06 November 2012 - 08:26

Lieke:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen Nien, ondanks alle vertragingen!! Je moet die oordoppen goed aandraaien he ;-) haha ben benieuwd naar de rest van je avonturen! Liefs

• 06 November 2012 - 10:29

Marieke:

Hey Nienke!
    Leuk om te lezen....
    Zal ik even aan ... vragen hoe je de vergoeding kan regelen vanwege de vertraging??

Liefs,
    Marieke

• 06 November 2012 - 11:01

Tante Ada En Oom Sim:

Hallo Nienke,

Leuk dat we je enigszins kunnen volgen op je spannende reis.Al die avontuurtjes,zoals die in je eerste hostel behoren wel bij dit soort uitstappen en daarom is het ook wel begonnen.We horen wel verder van je en wensen je veel succes en plezier.

Liefs, Oom Sim en tante Aad.

• 06 November 2012 - 11:38

Patricia:

Hey nienk!

Fijn de je goed bent aangekomen!
    Klinkt wel spannend zeg!
    Have fun en ben benieuwd wat je van alcatraz vond!

Liefs patries

• 06 November 2012 - 12:08

Annemarie :

Hi Nienke, wij hebben een fietstocht met tandems gedaan over de golden gate bridge en terug met de boot, was echt super, dus mocht je nog tijd overhebben. Veel plezier!!

• 06 November 2012 - 14:37

Marieke:

ik vroeg het UIT, minimaal drie uur vertraging
    euclaim.nl
    hahaha

• 06 November 2012 - 19:16

Inge:

Hey Nienke,

Fijn te horen dat je bent aangekomen! Lekker genieten!
    Liefs Inge

• 06 November 2012 - 20:10

Ina:

Hallo Nienke,

Ben je de reisgenoot van Charlotte? Ik ben haar tante. Als je op de tandem de Golden Gate overgaat laat dan Charlotte voorop zitten!!!

Veel plezier daar!!!

• 06 November 2012 - 20:43

George En Mo:

Leuk hé. Zo kom je nog eens mensen tegen waar je anders omheen liep. Kan heel verfrissend zijn. Genieten hoor.

• 06 November 2012 - 23:18

Frank:

San Francisco is gaaf! Zou er ook wel weer heen willen. Leuk om dit zo te lezen. Toevallig is er afgelopen week een nieuwe collega bij mijn stage gekomen, een amerikaan afkomstig uit San Francisco. Had het met hem gelijk daarover!

Fijne reis nog!

• 07 November 2012 - 21:59

Dag Nienke leuk om je eerste ervaringen te lezen je zult je wel iedere keer een beetje moeten aanpassen want het was niet het hotel wat je de afgelopen jaren gewend was ha,ha,ha.
    Maar geniet van alle nieuwe ervaringen.
    Thuis gaat alles goed, maar zo als je zult begrijpen is het anders zonder jou.
    Liefs papa