Byron Bay, Surfers Paradise, Noosa en kano trip - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Nienke - WaarBenJij.nu Byron Bay, Surfers Paradise, Noosa en kano trip - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Nienke - WaarBenJij.nu

Byron Bay, Surfers Paradise, Noosa en kano trip

Door: Nienke Verkerk

Blijf op de hoogte en volg Nienke

20 Maart 2013 | Australië, Noosa Heads

Hallo allemaal,

Helaas is zondag het snorkelen in Byron Bay weer niet doorgegaan ivm de wateronstandigheden (vies water ivm regen etc). Dus die dag heb ik lekker wat rondgelopen in het stadje, winkeltjes bekeken en op het strand gezeten. Eind van de middag vond er een 'Verkerk-reunie' plaatst! Robin (mijn neef) is ook door Australie aan het reizen en hij is zondag ook aangekomen in Byron Bay. Leuk om hem hier te zien! Hij heeft de oostkust al gedaan dus het was leuk om zijn verhalen te horen. 's Avonds hebben we met een aantal vrienden van Robin in het centrum gegeten en een drankje gedaan.

De twee dagen erna heb ik overdag lekker gerelaxed door aan het zwembad te liggen, naar het strand en het centrum te gegaan. 's Avonds gingen we met zijn allen wat eten en in het hostel een drankje doen of stappen. We hadden gelukkig deze dagen veel beter weer. Byron Bay is een erg leuk vakantieplaatsje en ik had deze dagen ook echt een vakantiegevoel. Overdag lekker genieten van de zon, 's avonds uiteten en daarna nog een drankje doen!

Woensdagochtend heb ik afscheid genomen van Robin en ben ik met de bus naar Surfers Paradise gegaan. Dit is ook een badplaatsje (een beetje Llorret de Mar - achtig), maar wel iets minder leuk dan Byron Bay. Helaas heb ik hier slecht weer gehad, veel regen. Ik heb 's middags boodschappen gedaan, want nu moet ik echt weer gezond gaan eten. Het uiteten gaan zit er even niet meer in ;). De eerste avond hebben Lesley, een Nederlandse, en ik ons opgegeven voor een kroegentocht. Gelukkig waren we met een grote groep ;). We hebben ons ogen uitgekeken (onwijs gespierde mannen met een ontbloot bovenlijf die rondliepen in de clubs, barvrouwen in ondergoed, tieners die heleaal los gingen etc), maar we hebben een leuke avond gehad! De volgende dag regende het weer dus heb ik niet zo veel gedaan. 's Avonds ben ik met Marijne en Rose, 2 nederlanders, weer wezen stappen.

Vrijdag heb ik de bus naar Noosa gepakt. Met Johan en Mirjam (ook Nederlanders haha) ben ik naar het strand gegaan. Het was erg lekker weer! Er was een surfwedstrijd bezig. Daar hebben we even naar gekeken en daarna nog zelf gezwommen en in de zon gelegen. Noosa is ook een heel leuk plaatsje. Erg gezellig met leuke winkeltjes en zelfs terrasjes!! Ik zit in een mooi hostel waar ook een bar bij zit dus elk weekend zitten de lokale surfdudes hier. Erg vervelend ;). Dus uiteraard zijn we 's avonds een drankje bij de bar van ons hostel gaan doen.

Zaterdagochtend stond er weer een trip op de planning. Een 3-daagse kanotrip door de Everglades. Ik zat samen met Daniel, een duitse jongen in een kano. Het was een 'self-guided' trip, wat betekende dat ze onze groep met alle spullen bij de kano's hebben afgezeten en wenste ons veel succes! Met kaart op zak zijn we die dag naar ons campside gekanood. We moesten die middag wel even kijken hoe we ons gingen vermaken, want we waren al vroeg op onze campside en aangezien we weinig mochten meenemen had niemand echt iets mee zoals muziek, een boek of spelletjes. Maar uiteindelijk hebben we ons vermaakt met zwemmen in de rivier, wandelen en gelukkig had iemand nog een kaartspel :). We hebben redelijk vroeg gegeten, want we moesten niet precies hoe laat het donker zou worden en we hadden maar een aantal zaklampen. We moesten allemaal onze eigen eten meenemen dus het was echt in backpackers-style; noodles en pasta. Tevens konden we hier weer niet douche dus dit was weer even afzien voor mij haha.

De volgende dag zijn we naar Cooloola Sand Patch gegaan. Na ruim een uur kanoen en 6 km hiken kwamen we aan bij de Sand Patch. Je zag alleen maar bergen van zand, erg mooi. Die middag hebben we weer gerelaxed bij onze kamp.

Maandagochtend hebben we alles ingepakt en zijn we terug gaan kanoen naar waar we werden opgehaald. Vandaag was het weer een stuk minder, erg bewolkt en we hadden veel tegenwind dus we moesten op onze laatste dag nog even keihard peddelen om terug te komen. Maar gelukkig had ik een sterke man achter in de kano dus dat is goed gekomen! Daarna zijn we nog met een aantal in het centrum gaan ontbijten/lunchen.

's Middags heerlijk genoten van een heerlijke douche en hebben we in het hostel gerelaxed, want helaas regende het de hele middag. 's Avonds nog een drankje gedaan met Johan en Mirjam en twee andere NL'ers die we hadden ontmoet, want de volgende dag zouden zij weer vertrekken.

Gister heb ik een wandeling in het National Park gemaakt. Het eerste stuk was langs de zee, erg mooi. Daarna nog een stuk door het bos. Tijdens mijn wandeling hoorde ik opeens 'Nienke!!'...... huh verstond ik dat goed? Ik ken niemand hier...?? Bleek het Marijne en Jeske (uit Surfers Paradise) te zijn. Ik wist dat zij ook in Noosa een deze dagen zouden zijn, maar ik wist het niet meer precies en in welk hostel zij zouden zitten. Het was leuk om ze weer te zien. Zij zullen vandaag in dezelfde bus als ik zitten naar het volgende plaatsje en hoogstwaarschijnlijk zit ik met hen samen bij de volgende trip dus dat is wel gezellig. Iedereen die de oostkust doet reist van het noorden naar het zuiden of andersom. Dus je komt vaak dezelfde mensen tegen, want iedereen doet een beetje hetzelfde dus dat is altijd wel gezellig!

Vanmiddag ga ik met de bij naar Rainbow beach en vrijdag zal ik daar een trip gaan doen.

Liefs Nienke

Ps. ik heb een aantal foto's toegevoegd. Dit zijn ook foto's die horen bij het vorige reisverslag.

  • 21 Maart 2013 - 21:24

    Judith:

    Wat een verhaal weer, volgens mij valt er best veel regen, maar zo koud als hier is het vast niet.
    Wij leken wel een crèche deze week, pjotr is2 dagen geweest, was ziek en morgen Stijn. Maar toch heel gezellig.
    Bijzonder dat je een neef tegen kwam en dan toch al die Nederlanders.
    Dan valt het alleen reizen toch mee denk ik.
    Nog een mooie tijd.
    Liefs niek en judith

  • 22 Maart 2013 - 20:33

    Jan Verkerk:

    Dag Nienke wat een leuk verslag wel bijzonder om je neef te ontmoeten zo ver van huis was het leuk ?
    Je praat wel over dat, het weer niet zo goed is maar ik zou verlopig nog niet naar huis komen het lijkt wel of we weer de winter ingaan het weekend wordt weer ijskoud.
    Papa gaat morgen weer een open dag draaien bij een bakkerij in Tilburg ze houden een open dag.
    Voor de rest alles goed liefs papa

  • 25 Maart 2013 - 16:19

    Wies Van Meijeren:

    Hoi Nienke, wat een verhaal weer. Wel jammer dat het weer niet zo goed is. Maar zo te lezen vermaak jij je wel Hier is het echt ijskoud. Het voorjaar laat lang op zich wachten. Maar ooit zal het wel beter worden. Ik denk dat de temperaturen daar wel beter zijn dan hier.
    En wat leuk dat je in Australie een neef van je tegen komt. Gisteren en vandaag ben ik vrij, dus lekker gerommeld in huis (zemen en dat soort dingen) en dan morgen weer aan de bak.
    Nog veel plezier en tot de volgende keer.
    Dikke x wies

  • 25 Maart 2013 - 21:56

    Lieke:

    Hoihoi! Wat een prachtig verhaal heb je weer! En zoals je vader ook zegt, zit je daar in heeeeeerlijk weer! Lees: het is hier bitterkoud... dus jaloezie alom! Dikke kus, lieke

  • 26 Maart 2013 - 10:35

    Rianne:

    Hoii Nienke!! Wist niet dat ze in Australie ook de 'Everglades' hadden, ken het alleen uit florida. :P Nou zo'n vakantieplaatsje, heerlijk relaxen, uitgaan, op t strand liggen tussendoor is idd ook niet verkeerd denk ik ! Lekker juist die afwisseling in je avonturen. Je bent inmiddels wel n ervaren kanovaarder aan t worden !! En tsja, t weer ziet niet altijd mee, maar zoals je inmiddels wel weet is het nu de perfecte tijd om niet in NL te zitten. Liefs xx Rianne

  • 26 Maart 2013 - 17:10

    Karin:

    Goede keuze geweest, Nienke! Je geniet volop, zo te zien en te lezen.
    Ben je ook al toe aan nadenken over je volgende keuze?Ben benieuwd.....

  • 28 Maart 2013 - 21:40

    Marjolein :

    Wat heb je weer veel leuke dingen meegemaakt en wat een super mooi e foto' s! Jaloers! ;) geniet van de laatste maand! X

  • 31 Maart 2013 - 15:52

    Corrie:

    Lieve Nienke,

    Wat zul je een conditie hebben opgebouwd na al die sportieve activiteiten, al dat wandelen en nu ook kanoën! Je foto's zijn ook weer prachtig hoor. Morgen hebben we bij oma een paaslunch met de hele familie en misschien is Robin daar ook bij, dus horen we zijn verhalen van jullie ontmoeting in Australië live. Geniet nog lekker daar van je laatste maand.

    Lieve groeten uit een koud Amerongen, het heeft hier zelfs gesneeuwd, Corrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Actief sinds 27 Juli 2010
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 58206

Voorgaande reizen:

04 November 2012 - 05 Mei 2013

Trip around the world!

05 September 2010 - 28 November 2010

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: