Zuider Eiland - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Nienke - WaarBenJij.nu Zuider Eiland - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Nienke - WaarBenJij.nu

Zuider Eiland

Door: Nienke Verkerk

Blijf op de hoogte en volg Nienke

15 December 2012 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hallo allemaal,

Vorige week woensdagzijn we met de ferry naar het zuider eiland van Nieuw-Zeeland gegaan. Daar zijn we weer op onze bus gestapt met een nieuwe buschauffeur en een nieuwe groep. In de dagen daarna hebben we overnacht in Marahau (op een boerderij verbleven naast het national park Abel Tasman), Blackball, Franz Josef en Wanaka. Helaas hebben we een aantal dagen slecht weer gehad en veel regen. In Franz Josef hebben we op een gletsjer gelopen, echt super gaaf was dat!! We zouden eerst 's ochtends vroeg gaan, maar het was erg bewolkt dus het was uitgesteld naar 's middags (helaas zijn heel veel activiteiten afhankelijk van het weer). Gelukkig was het weer 's middags iets beter en kon het doorgaan. We werden met een helicopter op de gletsjer Franz Josef gebracht. Daarna hebben we 3,5 u over de gletsjer gelopen. Zoo mooi en bijzonder was dat! Daarna zijn we weer met de helicopter opgehaald. Ik hoop zo snel mogelijk de foto's erop te kunnen zetten, want het was echt fantastisch!!

Daarnaast hebben we in de afgelopen dagen een aantal kleine hikes gedaan. In Wanaka waren we helaas maar 1 dag, achteraf had ik daar wel langer willen blijven. Er is een super mooi meer en lekker weer. Afgelopen dinsdag zijn we aangekomen in Queenstown. De eerste dag hadden we lekker weer. Een aantal van onze groep gingen bungeejumpen, dus daar hebben we met zijn allen naar gekeken. Woensdag zouden we naar Milford Sound (bekendste fjord) gaan, maar helaas hadden ze ons niet goed ingeboekt en konden we niet mee. Het was erg lekker weer dus we hebben die middag lekker op het strand gezeten. Samen met Sandra ben ik gaan waterfietsen, lekker relaxen op het water.

Gelukkig was er voor donderdag nog wel plek voor de Milford Sound trip. Na een lange rit van 5 uur (!) kwamen we aan en zijn we met een boot het water opgegaan. Ik had er iets andere verwachtingen van dus ik vond het iets tegenvallen *oeps* haha, maar heel veel anderen uit onze groep vonden het super mooi! De groep die woensdag was gegaan die hadden dolfijnen gezien, helaas hadden wij dat niet dus dat was wel jammer.

Queentown is ook echt een uitgaansplaats. Dus elke avond gaan we wel ergens een drankje en een dansje doen, erg gezellig! Om de 2 dagen komt er een bus van Stray (waarmee ik reis) dus telkens komen we weer een aantal bekenden tegen, erg leuk!

We hebben nog twee weken in Nieuw-Zeeland en we hebben nog maar 3 stops dus we hebben besloten om wat langer in Queenstown te blijven. Woensdag gaan we weer met de bus mee. Aangezien Charlotte en ik een beetje ziekjes zijn (verkouden, keelpijn etc) is het wel lekker om hier wat langer te blijven. Het weer is helaas iets minder geworden, maar het is een leuk stadje om paar dagen extra te verblijven. Een aantal mensen die we hebben ontmoet op de bus zullen in de aankomende dagen ook naar Queenstown komen dus dat is erg gezellig. Met een aantal van hen gaan we kerst vieren in Christchurch. Raar om dat te plannen aangezien ik nog niet echt een kerstgevoel heb. In de winkels en hostels zie je wel wat kerstspullen, maar we hebben lekker weer dus het voelt echt niet alsof het bijna kerst is.

Er staan voor de laatste twee weken nog een aantal leuke activiteiten op de planning dus daar kijk ik erg naar uit.
Liefs Nienke


  • 15 December 2012 - 16:25

    Marjolein :

    Hoi Nienke, leuk om weer een verslag te lezen. Klinkt allemaal super, vooral die helikoptervlucht, wow! Ook goed om te lezen dat je veel leuke mensen ontmoet. Nu nog mooi weer... Maar over 2 weken Australië, dan komt het vast goed. Ontmoet hier veel Australiërs en die komen van hartje zomer daar.
    Dat van Kerstmis herken ik, heel gek. Veel plezier nog! Ik vertrek morgen richting Laos. X

  • 15 December 2012 - 21:30

    Cees:

    Hoi Nienke,

    Bedankt voor je email met info over NZ! We krijgen er nu echt veel zin in als we lezen wat jij allemaal onderneemt. We hopen dat je nog lekker kan genieten en het zou lekker zijn als de zon er nog wat meer bij gaat schijnen. Het moet wel gek zijn dat je de kerst in zomerse sferen gaat meemaken. Aan het Nederlandse weer mis je niks hoor!
    Alvast fijne kerstdagen toegewenst! We genieten mee met je verhalen en foto's.

  • 16 December 2012 - 14:09

    Corrie:

    Lieve Nienke,
    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Ook je neef Robin zit in Australie en Mar in Laos, reislustige familie hoor! Het wordt tijd dat de tantes en ooms ook de verre continenten gaan bezoeken.
    Nog 2 hele leuke weken in Nieuw Zeeland gewenst.
    Lieve groeten, ook van Anne, Corrie

  • 16 December 2012 - 14:23

    Wilma:

    Hoi Nien,
    Ik heb geloof ik een deja-vu. Niet al te best weer en voor je activiteiten daarvan afhankelijk zijn. Milford Sound ook maar zo zo vinden, terwijl de rest razend enthousiast is. Nou dat ligt echt niet aan jou en mij hoor, maar aan al die anderen, hahaha. En een geweldige helikopter trip voor een hike op de gletsjer, dat vond ik ook super. Ik ben blij te horen dat je je goed vermaakt. Je bent nog maar 6 weken weg en zie eens wat je allemaal al hebt beleefd. Ik ben heel benieuwd naar Aussie-land. Daar kun je denk ik meer relaxen, maar mijn advies haal echt alles eruit wat erin zit. Reflecten doe je maar wanneer je weer thuis bent, maak in ieder geval genoeg foto's. Wat je nu doet, is waarschijnlijk once in a lifetime. Heel veel plezier!!
    Dikke hug Wilma

  • 17 December 2012 - 10:59

    Irene:

    Hoi Nien, geweldig, wat heb je weer leuke dingen gedaan!
    Zit nu aan je te schrijven terwijl het buiten steeds donkerder wordt. Het is ochtend!!
    (Nog gefeliciteerd met je moeder!)
    Hoop dat je leuke Kerstdagen hebt en het weer een beetje meezit.
    Gisteren heb ik de boom opgezet, vind het altijd zo'n gedoe, maar als hij staat is het toch weer gezellig.
    Zaterdag komen mijn kinderen alvast kerst vieren, dan kunnen ze met de kerstdagen zelf invullen wat ze willen.
    Was zaterdag op de kerstmarkt in Dordrecht. Was ik nog nooit geweest, viel tegen, zoveel eetkraampjes, weinig met kerst te maken. Mijn schoondochter stond er ook met leuke spulletjes. Helaas weinig verkocht, kennelijk niet het goede publiek ervoor. De volgende dag in Rotterdam had ze meer geluk.
    Vlieg je vanaf Christchurch naar Australie?
    Als je in Sydney bent moet je beslist naar de Blue Mountains! Daar kan je ook met de ferry naar toe, tot Paramata en dan nog een stukje met de trein. Moet je bij Circular Key vragen, daar liggen alle ferries en kunnen ze je het allemaal uitleggen. Ben heel benieuwd hoe je het daar vindt.
    Wens je fijne dagen en alle geluk voor het nieuwe jaar, liefs Irene

  • 18 December 2012 - 12:16

    Monique Van Oostveen:

    Hee Nienke,

    Eindelijk tijd gehad om op je site te kijken. We zijn jaloers!! Wat heerlijk alleen al dat je zomer aan het vieren bent. En ook zo gezellig dat je steeds weer andere backpackers tegenkomt. Geniet van alle leuke mensen en van de vrije tijd; o ja, en ook van het mooie land natuurlijk.
    Je staat nu in onze favorieten, dus we blijven het volgen.

    Groeten Monique (en Ton, Nikki en Senna)

  • 19 December 2012 - 18:02

    Nette:

    Hi Nienke:

    Leuk weer een verslag van je te lezen, je hebt weer veel geweldige dingen gedaan. Ik kijk uit naar de fotos. Hopelijk blijft het bij een beetje keel pijn en worden jullie niet ziek, er valt nog zoveel te beleven. Morgen gaan Els en ik naar Oma Ellij, zal haar je verslagen voorlezen. Geniet van jullie resterende tijd in Nieuwe Zeeland.
    Groetjes en liefs,
    Els en Nette

  • 20 December 2012 - 20:56

    Jan Verkerk:

    Dag schat wat een leuk verhaal weer jammer dat het weer even minder is maar het zal altijd beter zijn als in Nederland hier is het maar guur en nat.
    De kerstboom staat en me huis ziet er gezellig uit dus we gaan kerst vieren helaas zonder jou maar dat komt volgend jaar wel weer in ieder geval fijne kerstdagen en papa zal aan je denken.
    Liefs papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Actief sinds 27 Juli 2010
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 58270

Voorgaande reizen:

04 November 2012 - 05 Mei 2013

Trip around the world!

05 September 2010 - 28 November 2010

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: