Afrika reunie!! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Nienke - WaarBenJij.nu Afrika reunie!! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Nienke - WaarBenJij.nu

Afrika reunie!!

Door: Nienke Verkerk

Blijf op de hoogte en volg Nienke

04 December 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo allemaal,

Afgelopen zaterdag zijn Charlotte en in aangekomen in Wellington en hebben we afscheid genomen van Karin (Nederlandse) en Kerstin (Duitse), waarmee we de laatste dagen veel optrokken.

Mike woont 20 min van deze stad. Hij had 's middags een bbq van zijn werk, maar hij is eerst naar de stad gekomen om onze backpacks etc op te halen, zodat we niet heel de middag hiermee hoefden rond te lopen. Het was leuk om hem weer te zien!! Volgens mij heb ik het wel al eerder in 1 van mijn verslagen geschreven, maar Mike en zijn vrouw heb ik ontmoet in Afrika tijdens het vrijwilligersproject. Hij vertelde dat hij maar 2 weken vrijwilligerswerk heeft gedaan, maar het leek echt veel langer.

Die middag hebben Charlotte en ik wat rondgelopen door de stad. Het weer was niet heel erg lekker. Veel wind en ook een beetje fris. Eind van de middag haalde Mike en Ryan (zijn neef die ook dat weekend bij hen verbleef) ons op en zijn we naar zijn huis gegaan. Daar kregen Charlotte en ik ieder een eigen kamer met 2 persoonbed en een badkamer die we samen deelden, super luxe!!! Ook heerlijk om weer even paar dagen op 1 plek te zijn en ik een huis haha. 's Avonds hebben we een heerlijke maaltijd op en hebben we bijgekletst over onze tijd in Afrika en zijn foto's bekeken. Good memories ;). Wilma, mama en Rianne: ik heb Mike een dikke knuffel en de groeten van jullie gegeven!

Zondagochtend zijn we bijtijds opgestaan en hebben een kleine tour door Wellington gedaan. We zijn bij een museum geweest van alle films die in NZ zijn gemaakt zoals Lord of the Rings, The Hobbit (premiere was hier vorige week) etc. Daarna naar Mount Victoria waar we een uitkijkpunt hadden over heel Wellington. Helaas was het erg bewolkt en konden we niet ver over de stad heen kijken. Daarna bij een lekker italiaans tentje gelunched. 's Middags zijn we met Mike, zijn neef en een paar collega's van zijn werk naar een voetbalwedstijd geweest; Wellington Phoenix tegen Western Sydney. Maar als ik dit vergelijk met NL dan speelt NL veeeel beter haha. Maar het was erg leuk! Vooraf hebben we nog in een pub wat gedronken, een traditie die ze elke week doen. In het stadium waren ook veel kleine kinderen. Ik begreep dat dit een soort zondagmiddaguitje met het gezin is.

Maandag hebben Charlotte en ik lekker uitgeslapen. Ondanks dat we 'vakantie' hebben, is het ook wel vermoeiend en is een relaxe dag soms wel erg lekker. 's Middags zijn we de stad in gegaan en hebben we op een soort terras gezeten. Het was die dag ontzettend lekker weer, zon scheen lekker. Na Mike zijn werk zijn we weer naar Mount Victoria gegaan. We hadden nu veel beter en mooier uitzicht over Wellington. Daarna zijn we naar een ander plaatsje gaan, want daar hadden ze een 'Dutch Store'!!! Zoo leuk om Nederlandse producten van o.a. de AH daar te zien liggen. Uiteraard konden we het niet laten om iets te kopen. We hebben pannenkoekenmix, taai taai pop en speculaaskoek voor de vrouw van Mike gekocht (dit vindt zij erg lekker). Uiteraard wilden we ook echt iets Nederlands voor ze maken. We hebben twee toetje gemaakt: kruidkoek en Haagse Bluf. Van dit laatste had ik nog nooit gehoord, maar Charlotte wel. Dit stond ook in een Nederlands kookboek wat Mike en zijn vrouw thuis hebben. De toetjes vielen erg in de smaak!!

Vandaag hebben we weer een rustige dag gehad. We zijn nog naar een museum geweest. Eind van de middag hebben we met Mike en zijn vrouw afgesproken in de stad om nog een drankje te doen aangezien dit onze laatste avond bij hen zal zijn. Waarschijnlijk komen Sanne en Ashley, de twee Nederlandse meiden die we eerder op de bus hebben ontmoet, ook nog dus dat is wel erg gezellig!! Tevens gaan we nog een kruidkoek maken, zodat we die kunnen meenemen als we morgen weer verder gaan reizen.

Ik heb nog een aantal foto's op mijn site kunnen zetten van de laatste week! Enjoy!

Foto's van mijn skydive komen nog (er staan wel al een aantal op mijn Facebook).

Liefs Nienke

  • 04 December 2012 - 10:35

    Judith:

    Lieve nien
    We hebbenalle foto,s gezien en de laatste 2 verslagen ook weer gelezen.
    Leuk om de reis een beetje mee te maken.
    Ik zit in Utrecht, oppassen. PJotr is ziek, koorts en Es' en rogier moeten werken, en ik niet!!!
    Morgen. Is het 5 dec, gaan jullie dat nog een beetje Vieren? Gisteren lag hier wat sneeuw maar dat is nu weer verdwenen.
    Goede reis maar weer en we kijken uIt naar het volgende verslag.
    Liefs Judith

  • 06 December 2012 - 15:09

    Yvonne Huis:

    Lieve Nienke
    Het is weer genieten van je reisverslagen. Ben jaloers op je .
    Gisteren sinterklaas gevierd bij Lucienne, de meiden waren heel blij met hun cadeaus. Op weg naar huis sneeuwde het een beetje en vanmorgen was het wit in het weiland.
    Ik kijk uit naar jullie nieuwe avonturen.
    Liefs Yvonne

  • 06 December 2012 - 15:09

    Yvonne Huis:

    Lieve Nienke
    Het is weer genieten van je reisverslagen. Ben jaloers op je .
    Gisteren sinterklaas gevierd bij Lucienne, de meiden waren heel blij met hun cadeaus. Op weg naar huis sneeuwde het een beetje en vanmorgen was het wit in het weiland.
    Ik kijk uit naar jullie nieuwe avonturen.
    Liefs Yvonne

  • 07 December 2012 - 18:49

    Jan Verkerk:

    Dag Lieve Nienke wat een leuke week heb je weer achter de rug, papa zit niet op face book maar de fotos krijg ik vanzelf wel weer te zien het is nu vrijdagavond en ik ga zo ons lievelings progamma kijken.
    Dag schat weer een fijne week gewenst en papa gaat morgen een grote kerstboom scoren liefs papa

  • 09 December 2012 - 20:23

    Erik Van Den Berg:

    Ik heb je eindelijk achterhaald en ben onder de indruk van je ontdekkingen en ontmoetingen.
    Geweldig wat je mee maakt.

    Groet

  • 10 December 2012 - 22:25

    Jaap Van Gelderen:

    Hoi Nienke, wat een geweldige levenservaring zo'n reisje maken:) Geniet er lekker van!
    Groet Jaap

  • 15 December 2012 - 14:44

    Lieke:

    Hoihoi! Zo te horen valt n-z in de smaak:) geniet ervan hè! Hier alles nog rustig helaas... als de baby er is laat ik het je weten hoor hihi! Groetjes lieke

  • 21 December 2012 - 18:45

    Febe:

    Leuk Nien! Al je verhalen. Relaxen is altijd lekker haha. Geniet ervan! En kijk naast het uitzicht ook maar naar de leuke mannen. Misschien kan je er nog 1 voor me meenemen haha. Doe voorzichtig. Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Actief sinds 27 Juli 2010
Verslag gelezen: 579
Totaal aantal bezoekers 58264

Voorgaande reizen:

04 November 2012 - 05 Mei 2013

Trip around the world!

05 September 2010 - 28 November 2010

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: