Abseilen, raften, skydiven and more... - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van Nienke - WaarBenJij.nu Abseilen, raften, skydiven and more... - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van Nienke - WaarBenJij.nu

Abseilen, raften, skydiven and more...

Door: Nienke Verkerk

Blijf op de hoogte en volg Nienke

30 November 2012 | Nieuw Zeeland, National Park

@ Ingrid: pff nee vakantie houden is inderdaad geen makkie haha. Continue onderweg, vroeg opstaan, veel activiteiten en er ook nog van genieten, echt heel zwaar!! Haha. Nog gefeliciteerd met jullie kleinkind!!! ik heb een supermooie foto van hem gezien.

@ Sylvia: nee helaas kregen we geen bloemenkrans toen we aankwamen..... Jammer he!! Alleen als je in een luxe resort zit dan wachten ze je op met een blioemenkrans. Ik heb er zelf maar 1 gekocht als souvenir haha.

@ Petra: bedankt voor de tips. Ik hoop ook dat ik de walvissen zal gaan zien. Ik zal dan ontzettend veel foto's voor je maken :D

@ Corrie: nee we hebben geen jetlag gehad, omdat je er niets van merkt. Voor ons is het gewoon de volgende ochtend dat we aankomen en ipv zondag is het dan opeens maandag. Op vandaag na is het heerlijk weer. Soms kan het 's avonds een beetje fris zijn.

Hallo allemaal,
Het is even stil geweest, maar in 1 week tijd heb ik weer ontzettend veel beleefd, gezien en gedaan!! Vorige week donderdag hadden we ons laatstje dagje in Auckland. We zijn met een ferry over de rivier gevaren. Helaas stond er een harde wind en was het eigelijk ook niet zo heel boeiend haha. Daarna zijn we met de boot naar een ander dorpje gegaan, Devonport. Heel leuk, schattig klein stadje. Daar konden we omhoog een berg oplopen, waardoor we echt ontzettend mooi uitzicht hadden over de Auckland City. Toen hadden we wel lekker weer dus zijn daar een tijdje in het gras in de zon gaan liggen, heerlijk!

Vrijdagochtend zijn we vroeg opgestaan, want we werden op 07.15 uur verwacht voor de bus. Met deze hop-on-hop-off bus gaan we 5 weken door heel Nieuw-Zeeland reizen. Helaas was 's octhends de keuken in ons hostel nog op slot toen we wilden vertrekken. Dus al het eten wat we hadden gekocht en wat in de keuken lag, konden we niet meenemen. Voor een backpacker is dat heeeel zuur hahaha.

Na het opstappen en een aantal (opstap)stops onderweg kwamen we 's middags aan in Hahei. Na te zijn ingecheckt en ons gesetteld te hebben op onze kamer, die we deelden met nog 2 Nederlandse meiden, zijn we met hen naar het strand gegaan. Het was een supermooi strand!! Het water was best koud, maar we hebben er heerlijk paar uurtjes kunnen liggen en relaxen. 's Avonds hadden een BBQ met alle mensen van de bus. We hebben toen nog een groepje (Nederlander en Duitsers) ontmoet. Zij waren al in Hahei (aantal dagen extra gebleven) en zouden de volgende dag met onze bus verder gaan. Na de BBQ zijn we naar de 'hot water beach' gegaan. Op dit strand moesten we een kuil graven en dan kwam er warm water omhoog (thermische bron). Echt ontzettend lekker!! Het heeft wel even geduurd voordat we een goede, diepe kuil hadden maar het was zeker de moeite waard. Hierna hadden we nog een 'beach party' op het strand met een kampvuur, alleen stelde dit niet zo veel voor ;) haha. We zijn dan ook niet zo lang gebleven.

De volgende ochtend moesten we ontzettend vroeg opstaan, want we vertrokken naar Raglan. Onderweg nog gestopt bij een mooie waterval. 's Middags kon je kiezen uit surfen of een vrije middag. Helaas zit ik met een budget ;) en hebben we weer een relaxe middag gehad. Surfen kan altijd nog (Australie :D). Er was hier ook een strand, maar helaas geen zandstrand, maar ontzettend veel rotsen. Hier hebben we een tijdje in de zon gezeten. 's Avonds hebben we met de 2 Nederlandse meiden een echte hollandse pot gemaakt: bloemkool met aardappelen en een stukje vlees!! En het was nog lekker ook haha! Daarna hebben we op een berg de zonsondergang gekeken en 's avonds met een groep gezellig gezeten en gekaart.

De volgende dag moesten we weer vroeg opstaan. Afscheid genomen van Sanne en Ashley (de twee Nederlandse meiden), zij bleven met de andere Nederlander en Duitsers wat langer in Raglan. Na een aantal uur in de bus werden we ergens afgezet voor diegene die een activiteit wilden gaan doen. Charlotte en ik gingen met een aantal anderen uit de groep abseilen in grotten met watervallen. Echt ontzettend gaaf!! Wel heel vermoeiend, want we moesten ook stukjes kruipen en omhoog klimmen en dat was soms best lastig en de gaten, waardoor we moesten klimmen waren soms ook heel smal. Helaas konden we onze camera's niet meenemen, maar ze maken van ons foto's die we konden kopen. De foto's konden we naderhand terug zien op een tv dus daar heb ik stiekem foto's van gemaakt dus die zal ik nog plaatsen. 's Avonds bleven we overnachten bij een Maori familie. We kregen een hele ontvangstceremonie. We moesten het gezin groeten met onze neus (2x de neus van de ander aantikken), echt heel apart.... haha. We hebben bij hen ook gegeten en 's avonds kregen we een optreden en hier moesten wij op een begeven moment ook aan deelnemen haha. De jongens moesten een dans instuderen en de meiden moesten in paren stokken overgegooien. Was wel grappig. Daarna werd er door het gezin verteld wat 'Maori zijn' inhoudt etc. We sliepen met zijn allen in 1 grote ruimte (+/- 35 personen), maar ondanks dat heb ik toch nog wel goed geslapen haha.

De volgende dag weer vroeg opgestaan en na het ontbijt met de bus weer vertrokken. Ik ben die ochtend met een aantal van mijn groep gaan raften!! Weer ontzettend spannend, want we hadden een aantal pittige rapids (@Rianne: maar echt niet heftig als in Afrika haha) en we gingen van 3 watervallen af. Een van de watervallen was 7 meter!!!! Dat was heftig. Toen we ervan af gingen, had ik een handgreep niet zo goed beet, waardoor ik door de kracht van het water naar de andere kant van de boot werd getrokken (er zat niemand naast mij) en knalde tegen een meisje voor mij op. Maar gelukkig liep alles goed af, bleef de boot op het water en is er niemand uitgevallen. Maar wel weer heel gaaf en spannend om te doen!! Die middag gingen we naar Taupo. Onderweg nog gestopt bij een waterval en een 'mud bad'. Een soort plas water met heerlijk warm water en modder waarmee je je kon insmeren. Ik ben hier alleen met mijn voeten ingeweest, maar het was heerlijk.

Ondertussen hadden Charlotte en ik besloten om in Taupo een aantal dagen te blijven. We vonden het wel lekker om paar dagen op een vaste plek te zijn, niet continue te reizen en vroeg op te staan. Tevens vonden we de groep niet zo heel leuk. Dan is er een hele fijne oplossing; just hop off and hop on on another bus. Na te zijn ingecheckt in het hostel in Taupo ben ik met een meisje van onze groep meegegaan naar het skydiven. Dit wilde ik ook heel graag doen, maar aangezien het die dag een beetje bewolkt was en wij hier toch aantal zagen zouden blijven, had ik besloten om het die middag niet te doen en alleen te gaan kijken. Ik heb voor haar ook foto's gemaakt. Leuk om het ook te zien en alvast een voorbereiding voor wat mij te wachten stond ;). Terug in het hostel kwam ik een duitse meid tegen die eerder al een keer van de bus was afgestapt en nu weer opgestapt was. Ook nog een Nederlandse meid, Karin, ontmoet die ook opgestapt was in een ander plaatsje. 's Avonds zijn we met hen en de rest van de groep gaan stappen! Was erg gezellig!!

Het was heerlijk dat we de volgende dag konden uitslapen. We moesten alleen wel van kamer wisselen (van een 4 persoonkamer naar een 16 persoonskamer --> goedkoper). Die middag zouden Charlotte en ik gaan skydiven. Ik heb altijd een grote mond dat ik dit soort dingen 'gewoon' ga doen, maar ik zal eerlijk zeggen, ik heb de hele dag buikpijn gehad van de zenuwen hahaha. Ik hield het niet meer, wilde echt dat het over was haha. We zouden door het bedrijf opgehaald worden in een limo, maar helaas stond die bij de garage dus werden we gewoon in een bus opgehaald. Na was info filmpjes etc moesten we onze skydive pak aandoen en ontmoette ik de man die met mij meesprong. Hij heeft dit werk een aantal zomers op Texel gedaan dus hij kon Nederlands praten, super leuk!! Uiteindelijk gingen we met zijn allen in een klein vliegtuigje omhoog (12000 ft) en mocht ik als eerste springen. Wowwww!!!! Wat was dat ontzettend gaaf zeg!!!!! Het is moeilijk om het te beschrijven, het is zo'n raar gevoel wat je hebt, maar wel een goed gevoel. Na een freefall van 40 sec ging de parachut open en kon ik genieten van het mooie uitzicht; een berg met sneeuw, veel groen en Lake Taupo (groot meer). Ik heb echt genoten, het was zoooo gaaf!! We hadden ook echt superweer, niet bewolkt etc. Sorry mam, maar ik ga dit echt ooit nog een keer doen!!! Daarna een tijdje gewacht op de foto's en video die ik besteld had. Weer ontzettend gelachten om mijn filmpje :$. Hahah. De limo was terug van de garage dus werden we met de limo weer bij het hostel afgezet. Op Facebook heb ik al paar foto's van het skydiven gezet. 's Avonds met Karin en Charlotte pannenkoeken gebakken alleen was dit niet zo'n succes haha. De volgende dag lekker uitgeslapen en gerelaxed. We zijn nog bij het meer geweest en hebben daar nog even gelegen. Het was heerlijk weer.

De volgende dag (donderdag) zijn we weer op de bus gestapt (nieuwe groep en thank god een nieuwe buschauffeur die tevens gids is, die het gelukkig beter deed dan de vorige man haha). We vertrokken naar het plaatsje Whakahoro. Onderweg nog gestopt om foto's te maken van een aantal vulkanen, eentje is onlangs nog ontploft. Tevens nog een boodschappenstop. We zouden 2 dagen geen supermarkt tegenkomen.... Na te zijn ingecheckt in de lodge/farm kon je weer kiezen voor een aantal activiteiten of je kon gaan hiken. ik heb die middag gerelaxed. Ik ben niet zo'n goede hiker ;) haha. Helaas zaten we in de middle of nowhere (geen winkels en geen bereik) dus ondanks het mooie uitzicht was het best saai zo'n middagje. 's Avonds hebben we met de hele groep heerlijk bij een kampvuur gezeten. Erg gezellig. De volgende ochtend (vanochtend) weer ontzettend vroeg opgestaan. Een grote groep ging die dag een hike doen van +/- 7 uur!!! Dit heb ik maar over laten gaan haha. Het was ook slecht weer, regen etc. Bij het hostel (wat best een hotel had kunnen zijn)in het national park hadden ze een hot tub en een heerlijke ruimte met open haard en tv dus heb me goed vermaakt die middag haha.

Morgen vertrekken we naar Wellington en zullen Charlotte en ik een aantal dagen bij Mike en zijn vrouw blijven. Woensdag zullen we weer op de bus stappen naar het Zuider Eiland van Nieuw-Zeeland.

Dit was het weer even voor nu. Lang verhaal haha. Hopelijk kan ik de foto's snel online zetten. Zondag ben ik alweer een maand aan het reizen. Het gaat aan de ene kant zooo snel, maar ik heb ook het gevoel dat ik al heel lang van huis ben. Ik heb vaak ook geen tijdsbesef, weer niet welke dag en datum het is. Er is dus een mogelijkheid dat dat ik verjaardagen of speciale gebeurtenissen van jullie vergeet.... alvast sorry hiervoor ;) haha.

Tot snel!
Liefs Nienke

  • 30 November 2012 - 08:04

    Lieke:

    Oh Nien, wat maak jij veel mee zeg! Wat leuk om te lezen! Zo stoer dat je bent gaan skydiven! Ben benieuwd naar het filmpje, haha!! Veel plezier bij Mike! Liefs!

  • 30 November 2012 - 09:26

    Nathalie:

    Hey Nienke, zo leuk om je verhalen en wilde avonturen te lezen.
    Heel veel plezier nog en ik zit alweer klaar om je volgende bericht te lezen hoor ;-)

  • 30 November 2012 - 10:32

    Ad:

    Hey Nienk,

    Wat leuk dat je zoveel spannende activiteiten doet. Stoer, skydiven zal ik van mijn leven niet doen:). Lijkt me prachtig daar in Nieuw-Zeeland. Ben erg benieuwd naar de foto's. Geniet nog in Nieuw-Zeeland en ben benieuwd naar je nieuwe avonturen.

  • 30 November 2012 - 11:29

    Mama:

    Nienkeeeee,
    Niet alleen uit een vliegtuig springen maar ook weer raften!!!!!! Maar goed dat ik het niet wist.
    Prachtige verhalen. Volgens mij een prachtig land. Je klinkt goed. Ben blij voor je.
    Ik mail je het weekend. Groeten aan Mike en zijn vrouw xxx

  • 30 November 2012 - 11:55

    Dineke Mantel.:

    Hoi Nienke, wat een prachtige verhalen en wat ben je stoer!!!
    Toen je klein was vond ik je altijd al een heel bijzonder meisje.En nu je volwassen bent .....vind
    ik dat nog steeds. Lekker avontuurlijk maar niet onverantwoordelijk bezig, geniet van alles en iedereen. groetjes uit Maarssen.

  • 30 November 2012 - 12:04

    Irene:

    Hoi Nien, wat een geweldige verhalen. Jij bent nooit meer ergens bang voor, stoer hoor. Nederland is bijna saai, haha!
    Je moeder staat natuurlijk doodsangsten uit, ik zou het zelfde hebben hoor!
    Op het zuidereiland schijnt het totaal anders te zijn. Misschien kan je skien,haha!
    Geniet ervan. Liefs Irene

  • 30 November 2012 - 12:04

    Irene:

    Hoi Nien, wat een geweldige verhalen. Jij bent nooit meer ergens bang voor, stoer hoor. Nederland is bijna saai, haha!
    Je moeder staat natuurlijk doodsangsten uit, ik zou het zelfde hebben hoor!
    Op het zuidereiland schijnt het totaal anders te zijn. Misschien kan je skien,haha!
    Geniet ervan. Liefs Irene

  • 30 November 2012 - 13:59

    Diana Meerman:

    Ha Nienke
    eidelijk die fantastische verhalen en foto,s gelezen en gezien!! wat een belevenissen,wou dat ik 40 jaar jonger was ,dan ging ik dat ook doen hoor ,nou ja behalve dat skydiven dan,het schijnt dat t zuidereiland mooier is dan t noorder dat kun jij dus beoordelen nu,An heeft mij even geleerd hoe ik op je site moet komen ,dus ga je nu wekelijks volgen,groeten van haar ook en lekker genieten van je expeditie,
    liefs diana

  • 30 November 2012 - 21:14

    Cheyenne:

    HeY nienke,
    Wat super leuk om al je verhalen te lezen! Zo te lezen heb je Het dus erg naar je zin!:)
    Geniet van Nieuw-zeeland, en heel veel plezier verder!
    Groetjes Cheyenne

  • 30 November 2012 - 22:34

    Jan Verkerk:

    Dag schat wat een verhaal zoveel maakt papa in een jaar nog niet mee fijn dat je zulke stoere dingen doe en ik het niet hoeft te zien, ja dat je alweer een maand weg bent dus geniet met volle teugen iedere dag, groetjes papa

  • 01 December 2012 - 10:23

    Sjoukje:

    Hoi Nienke, je beleeft wel weer een hele hoop. Erg leuk om alles te lezen. Ik ben erg benieuwd naar de foto's van het skydiven! Dan wil ik eens kijken of ik verschil zie met die van het bungee jumpen! Hahaha.

  • 01 December 2012 - 13:14

    Lucienne :

    Jee Nienke, wat een belevenissen allemaal. Echt super vet en gaaf zeg! Ohoh, volgens mijn dochter mag ik dit als moeder niet zeggen haha... Ik en nu al benieuwd naar je volgende verslagen. Groeten, Lucienne

  • 02 December 2012 - 10:53

    Marjolein:

    Hi Nienk, zo daar moest ik even voor gaan zitten zo'n lang verhaal (lees: liggen in mijn bed ;) ). Wat heb je veel meegemaakt zeg! Super! Leuk om te lezen dat je leuke mensen ontmoet. Cool skydiven, mooie foto's! Goeie week, ik ga mij klaarmaken voor Vietnam, nog een weekje... Have fun!! X

  • 02 December 2012 - 17:17

    Oma Elly:

    Lieve Nienke,

    Ik heb aandachtig naar je verhaal geluisterd. Wel eng hoor dat je uit het vliegtuigen bent gesprongen. Gelukkig is alles goed gegaan en ok ben blij dat je het naar je zin hebt.

    Veel liefs en ik hoor weer snel van je.

    Kusjes oma

    P.s ik mis je heel erg

  • 02 December 2012 - 17:45

    Cees:

    Hoi Nienke,
    Wat heb jij al een boel meegemaakt in zo'n korte periode. Je maakt leuke verslagen. Ik zoek de plaatsen gelijk op want over 6 weken zit ik in de regio waar jij nu verblijft. Het Zuider Eiland schijnt nog mooier te zijn, maar neem wel je regenjakkie mee. Veel plezier.

  • 03 December 2012 - 16:18

    Corrie:

    Ha die Nienke,
    Ik kan me voorstellen dat je het skydiven heel eng vond! Heerlijk hoor om in zo'n korte tijd zoveel mee te maken. Lieve groeten uit een wit Amerongen, het heeft gesneeuwd vandaag!

  • 03 December 2012 - 16:20

    Rianne:

    Hey Nienke!! Respect hoor dat je gewoon weer allemaal van die enge dingen doet, en je zelfs zegt dat je het volgende keer weer gaat doen! Wat een supermooi land moet het zijn zeg, en dan toch nog kan je je even 'vervelen' als je een middagje niets te doen hebt, whahah! Die ene foto met die lijst is echt leuk! Je zal nu nog wel bij Mike zitten, ben echt benieuwd hoe dat is.... Niet vergeten om een foto daarvan op facebook te zetten, en ff wat mensen taggen, die het nog niet wisten ;)!! p.s. je krijgt echt superveel lieve berichtjes zeg!! Tot het volgende bericht! Liefs xx!

  • 04 December 2012 - 18:37

    Mary:

    Hey Nienke, ik wist niet dat jij zo'n stoere meid bent, wat doe je toch allemaal. Heel leuk om je verslag te lezen en idd de tijd vliegt, wij zijn al weer bezig om de Sint uit te zwaaien en de kerstboom van zolder te halen. Jij nog lekker genieten en het is bijna jaloersmakend al die verhalen. Het is je gegund hoor. Groetjes Mary

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Actief sinds 27 Juli 2010
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 58281

Voorgaande reizen:

04 November 2012 - 05 Mei 2013

Trip around the world!

05 September 2010 - 28 November 2010

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: