Op een (onbewoond) eiland... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Nienke - WaarBenJij.nu Op een (onbewoond) eiland... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Nienke - WaarBenJij.nu

Op een (onbewoond) eiland...

Door: Nienke Verkerk

Blijf op de hoogte en volg Nienke

06 April 2013 | Australië, Cairns

Hallo allemaal,

Op vrijdag 22 maart zijn we vanuit Rainbow Beach met een grote groep naar Fraser Island gegaan. Met vier 4WD reden we achter elkaar over ontzettende mooie stranden. Ik zat met 7 anderen in een auto. Marijne en Jeske zaten ook in mijn groep, maar in een andere auto. Drie dagen lang reden we met de 4WD over het eiland naar verschillende mooie plekken (meren, uitkijkpunten, een shipwreck). We hebben drie ontzettende zonnige dagen gehad. We hebben mooie dingen gezien, gezwommen (er was zelfs een soort wild waterbaan, heel leuk!), lekker in de zon gezeten, genoten van een kampvuur met marshmallows, beachparty, maar een hike kan natuurlijk niet ontbreken tijdens deze trip. Met een aantal van de groep hebben we na een uurtje relaxen bij een meer, een andere route terug naar het strand gepakt. Helaas was dit de verkeerde en in plaats van naar het strand lopen liepen we er verder vanaf.... Echt weer iets voor mij om in deze groep te zitten ;). Uiteindelijk de juiste route terug naar het strand genomen. Helaas had de overige mensen van de groep geen geduld meer en was alvast naar de lunchplaats gegaan met de auto's. Maar gelukkig kwamen ze ons na een 15 min wachten ons ophalen, zodat wij ook nog konden genieten van een lunch.

Per groep hadden we een koelbox en een eetbox. Er zat eten in voor 2 dagen en een beschrijving met wanneer je wat moest eten. Voordat ik naar Australie ging werd ik al gewaarschuwd dat er veel gestolen werd en dat ik goed op al mijn spullen moest letten. Tot 1 dag voor Fraser Island had ik hier geen last van. De avond voordat we naar Fraser Island gingen had een kamergenoot mijn deken gestolen.....?? Op Fraser Island was moesten we erg improviseren, want daar was o.a. onze kaas, rosbief, mijn cola, onze wc-rol (1 wc-rol voor 8 pers voor 2 dagen) verdwenen/gestolen. Beetje jammer ;)

Tijdens deze trip heb ik ook twee keer in de 4WD gereden. Dat was echt heel gaaf. Ik had nog nooit links gereden dus ik moest erg wennen (het ging ook niet geheel vlekkeloos ;)). Sommige stukken reden we ook door een soort bos met diep zacht zand en dat was soms best lastig. Maar al mijn inzittende hebben het zonder schrammen overleefd dus dat is mooi! We hebben zelfs twee dingo's (wilde honden) gezien!

Na de trip gingen we weer terug naar het hostel in Rainbow beach. Daar kwam ik Charlotte (waarmee ik de eerste 2 maanden heb gereisd) tegen. Zij reist naar het zuiden en ik naar het noorden dus wel heel toevallig dat ik haar tegenkwam. Zij moest de trip naar Fraser nog doen en zij had een aantal trips al gedaan die ik nog ga doen, dus we hebben ff bijgekletst.

Dinsdag 26 maart ben ik vertrokken naar het dorpje 1770 (in dit jaar is Australie ontdekt). Daar kwam ik twee meiden tegen van kanokamp dus dat was wel gezellig. De volgende dag met ik met Ellis (1 vd meiden van kanokamp) naar het strand gegaan. 's Middags stond 'Scooteroo' op de planning. Een middagje rijden op een motor. Met een motorjasje, een helm en neppe tatoeages waren we er klaar voor. We hebben ongeveer 3 uur op de motor gereden, dat was echt heel leuk. Misschien een nieuwe hobby gevonden? ;). Op de terugweg hadden we een prachtige zonsondergang. Een mooie afsluiten van een leuke middag.

Woensdag ging ik voor twee dagen naar 'Castaway'; een 'onbewoond' eiland. Geen bereik, geen douche en dit keer moest ik er echt aan geloven, geen wc's...... Hier kwam ik helaas weer op het laatste moment achter. Er was wel een emmer met een wc-bril erop wat een wc moest voorstellen, maar daar wilde je liever niet op zitten want dan werd je bedolven onder de vliegen.

Met een 4 persoons vliegtuigje werden we naar het eiland gebracht. Bruce, de piloot hield wel van gekkigheid en ging opeens op zijn kant vliegen of deed de motor uit, waardoor we een stuk naar beneden doken met het vliegtuig. Erg eng, maar toch ook wel heel leuk ;).
Deze twee dagen hebben we voornamelijk op het strand gelegen. We hebben een sunset walk gedaan, gekayaked naar dolfijnen die helaas weer weggingen toen we aankwamen en de verjaardag van 1 van de meiden hebben gevierd door o.a iedereen te sminken. Ik was erg bang dat ik mij zou vervelen, maar het viel me reuze mee. Een van de meiden die ik na Castaway tegen kwam zei; je ziet er uitgerust uit! :D. Dus het heeft me blijkbaar toch goed gedaan, 2 dagen op een 'onbewoond' eiland.

Op het eiland zaten twee jongens die een soort missie hadden, 111 dagen op het eiland verblijven. Op de dag dat ik vertrok, gingen zij ook weg van het eiland. Dit deden ze door te rennen over de stranden en te zwemmen door de zee/rivieren naar het vaste land.... Maar ze hebben de smaak te pakken. Ze gaan opnieuw hun visum regelen en dan komen ze weer terug voor 2,5 maand. Hmm..ik vond twee dagen meer dan prima ;).Ik stond te springen toen Bruce mij weer kwam ophalen. Het was een leuke ervaring, maar ik zal mij in ieder geval nooit opgeven voor Expeditie Robinson.

Vrijdagmiddag was ik weer terug in het hostel en heb ik genoten van een heerlijke douche! Die avond heb ik de nachtbus naar Airlie Beach genomen, waar weer een trip gepland stond (hier zal ik binnenkort een blog over schrijven).

Ik zou na Australie samen met Charlotte nog naar Fiji en Hong Kong gaan. Maar onlangs heb ik mijn ticket veranderd en ik kom nu iets eerder thuis. Ik kom zondag 28 april vroeg in de ochtend weer aan in Nederland! Daardoor zal ik Fiji en Hong Kong alleen gaan doen. Ik had best wel veel tijd voor de oostkust in Australie en volgens mijn plannen had ik aardig wat dagen over. Helaas red ik het niet meer met mijn budget om al die dagen op te vullen dus heb ik besloten om wat eerder naar huis te gaan.

Mijn laatste week in Australie is nu ingegaan. Ik kijk erg uit naar Fiji, Hong Kong en ook wel naar mijn thuiskomst (niet meer als een backpacker leven), maar ik vind het ook wel jammer om uit Australie weg te gaan. Dus nog even genieten van de laatste week. En vooral van het weer, want ik begreep dat het nog steeds koud is in NL :(.

Er volgt snel nog een verslag over de afgelopen week.
Liefs Nienke


  • 06 April 2013 - 16:00

    Joy:

    OMG!!! Die piloot! Was ie niet goed bij z'n hoofd? Ik vraag me af of ik nog terug durfde te vliegen... Maar ja, jou kan het niet gek/eng genoeg....
    Geniet nog even van je laatste week Australië!!
    Tot snel weer!
    x

  • 06 April 2013 - 16:13

    Judith:

    Lieve Nienke,
    Het is weer enorm wat je allemaal hebt ondernomen. Zoveel zien en doen, wij zijn net terug van 10 dagen rome. Was weer heel leuk maar ook behoorlijk nat. Niet erg koud dus dat was al fantastisch.
    Van je moeder begreep ik dat je het ook wel leuk vindt om 30 april terug te zijn dus dat gaat lukken.
    Ik ben ook benieuwd naar die eilanden, hoe het er daar uitziet.
    Dus schrijf maar weer gauw.
    Heel veel liefs en groeten !

    Niek en judith

  • 06 April 2013 - 16:47

    Tineke Verkerk:

    Lieve Nienk,
    ik heb weer zitten smullen van je verslag.
    Geweldig om allemaal te lezen.
    Ik zou helemaal gek geworden zijn in dat vliegtuigje!!!!!!!
    Geniet van je laatste week en hopelijk neem je een beetje zon mee naar Nederland zodat 30 april een mooie dag gaat worden.
    Dag lieverd tot snel.
    Veel plezier nog
    dikke kusssssss je tante en oom

  • 06 April 2013 - 16:53

    Marjolein:

    Hoi Nienke,

    Respect voor jouw leven als backpacker, ik doe het je niet na! ;) spannend je laatste week in Australië. Ik ben heel benieuwd hoe je Figi gaat vinden. Ik heb alleen maar goede verhalen en mooie foto's gezien dus dat gaat vast goed komen. Ik zit nu met oma Elly een kopje thee te doen en ik heb je verhaal voorgelezen, dus ook oma is weer helemaal bij. Je krijgt de groetjes en een dikke kus van haar. En natuurlijk van mij! Leuk dat je over 3 weken weer in Nederland bent. Ik kijk er naar uit je weer te zien. We hebben je gemist! Geniet nog even van Australië!

    X Marjolein

  • 06 April 2013 - 20:19

    Maaike:

    Hey Nienk, klinkt super allemaal! Heel veel plezier de laatste weken! Groeten uit Waalwijk

  • 06 April 2013 - 20:25

    Karin:

    Wat een leuk verslag weer Nienke super om te lezen! ! Jammer dat je eerder naar huis komt maar reizen is duur he ;-)
    Maar je hebt toch wel echt een super vette ervaring! ! Kan me ook voorstellen dat je t leven uit je rugzak wel gezien hebt. . Thuis weer douchen en een handdoek vd plank in de badkamer :-)
    Geniet ervan nog!
    Liefs xx karin

  • 06 April 2013 - 23:26

    Sylvia:

    Nien! Wat leuk allemaal en ja geniet maar van de zon hoor, hier is het helemaal niets !
    Ik ga je helaaas niet zien bij terugkomst want ik vlieg 1 mei naar LA voor drie weken :( maar goed
    een maand meer of minder kan er ook wel bij :) Gelukkig ga ik niet backpacken haha want ik zie al in jouw verhalen dat dat niets voor mij is!
    Nou tot gauw en geniet feest en reis er nog maar even op los!
    liefs

  • 06 April 2013 - 23:48

    Nette:

    Hi Nienke, wat heb je weer veel beleefd. Heel leuk allemaal. Ben benieuwd wat je te wachten staat in Fiji. Ik wens je net zo'n gweldige tijd toe. Vind het tocht wel fijn dat je wat vroeger terug komt hoewel het voor jou een beetje teleurstellend is je trip niet als gepland af te maken Geniet van de tjd die je nog hebt en tot gauw.
    Groetjs en liefs

  • 07 April 2013 - 19:55

    Danielle Sirag:

    Hoi Nienke,

    Wat een geweldige belevenissen allemaal, je hebt wel enorm veel ondernomen heel erg leuk om het allemaal te lezen.Nu nog 2 weken met weer spannende avonturen geniet er nog maar even van voor je weer in het koude kikkerlandje bent.Wijmhopen als jij terug komt dat het dan hier ook stralend weer is.
    Veel liefs van Maarten en Danielle.

  • 10 April 2013 - 13:02

    Corrie:

    Lieve Nienka,

    Geweldig weer al die belevenissen, jij hebt in een half jaar meer beleefd dan menigeen in 10 jaar! Geniet van je laatste weken en hoop je snel weer te zien!

    Lieve groeten, Corrie

  • 11 April 2013 - 19:03

    Jan Verkerk:

    Dag schat wat een verhaal en al die belevenissen in ieder geval een mooie ervaring, ik hou het lekker bij Nederland en ben al weer oranje fondant aan het verkopen voor de koningsdag wordt super gezellig.
    Leuk dat je ook eerder thuiskomt want dit weekend gaat de zon schijnen en de komende 4 weken wordt het mooi weer heb ik namelijk besteld dus dan komt het goed.
    Veel plezier liefs papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Actief sinds 27 Juli 2010
Verslag gelezen: 496
Totaal aantal bezoekers 58106

Voorgaande reizen:

04 November 2012 - 05 Mei 2013

Trip around the world!

05 September 2010 - 28 November 2010

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: